בתם פיליבסטר של האופוזיציה שנמשך כל הלילה אשרה הבוקר (שלישי) מליאת הכנסת את התיקון לגבי מועד תחילת שידורי תאגיד השידור הציבורי, ברוב של 32 תומכים ו-17 מתנגדים. לאחר דיון שנמשך שעות ארוכות ולאחר סיכומי ראש האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר ועדת הרפורמות חבר הכנסת אלי כהן, נערכו הצבעות על הסתייגויות האופוזיציה שנדחו כולן והתיקון לחוק אושר בקריאה שנייה ושלישית.



התיקון שאושר קובע כי מועד תחילת שידורי תאגיד השידור הציבורי הישראלי יהיה ביום ד' באייר התשע"ז (30 באפריל 2017), ומבטל את האפשרות הקיימת היום בחוק להקדים את מועד התחילה ליום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017).



חבר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני) קיים היום לפנות בוקר (שלישי), ישיבה ארוכה ולילית במטרה לדחות את ההצבעה על תיקון חוק השידור הציבורי החדש שיאפשר את דחיית תחילת השידור ל-30 לאפריל. חברי הכנסת מהאופוזיציה דיברו אל כנסת ריקה למעט יושב ראש הישיבה, הדובר הבא והשר התורן, על כל שעלה על ליבם וזאת במטרה למנוע את ההצבעה על החוק, או לפחות להביע את מורת רוחם על התנהלות הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו בנושא טעון זה. חברי הקואליציה האשימו בתגובה לפיליבסטר כי האופוזיציה לא עמדה בסיכומים מוקדמים בנושא.



הישיבה החלה בשעה 18:00 אתמול נמשכה עד שעות הבוקר. חברי הכנסת מהאופוזיציה נואמים נאומים ארוכים של עשרות דקות, בהם הם מביעים את ביקורתם על נושאים רבים, החל מהנושא עליו מדובר, דרך יחסי ישראל והפלסטינים, ההצבעה באו"ם וכלה בהתחממות גלובלית. הגדילה לעשות חברת הכנסת יעל פראן (המחנה הציוני), שבנאומה שנמשך 41 דקות (מתוך ה-50 שהוקצו לה) החל בסיפורו של ד"ר סוס "המלך צבצב", באנלוגיה לנתניהו.



גם חבר הכנסת חיים ילין, פנה לעולם ספרות הילדים וקרא לנתניהו ללמוד ממשל הלווייתן בספר כספיון לפני שהאשים את נתניהו בבזבוז כספים בנושא התאגיד ואף טען כי נתניהו ימשיך ויכשיל את הפעלת התאגיד, גם לאחר חודשי הארכה שעליהם הייתה הכנסת אמורה להצביע.



חבר הכנתס איתן כבל (המחנה הציוני) טען שנתניהו שואף להפוך את התאגיד לבבואה של ישראל היום, עיתון שלטענת כבל מוקדש להאדרת שמו של ראש הממשלה. "מבחינתו של נתניהו זה לעמוד מול ישראל היום, וכך הוא רוצה את התאגיד, שכל בוקר הוא יקום, יפתח את הרדיו, את הטלוויזיה ויגיד: 'טלוויזיה, טלוויזיה, מי האיש החכם בעיר', ואז יענה לו הקול מן הצד השני: 'אתה בנימין נתניהו, ראש וראשון, הגדול מכולם'.



ואם העיתון היה יכול לדבר בישראל היום, הוא פותח את העיתון, רואה את הכותרת. אם חס וחלילה כותבים את השם שלו באותיות דוד, שהן גדולות, אז מה כולם מספרים לי שהוא רוצה שידור ציבורי. הוא רוצה שידור ציבורי לא מולנו. כל הדיבור הנגוע הזה שיש מי שחושב שמי שאמור להיפגע משליטתו בשידור הציבורי זה אנחנו, אין טעות יותר גדולה מזו" אמר.



חבר הכנסת מירב מיכאלי (המחנה הציוני) סיפרה לגלי צה"ל: "זה מה שנקרא פיליבסטר, ניצלנו את מלוא הזמן שניתן לנו במסגרת ההסתייגויות שהגשנו וכל חבר וחברה דיברו 50 דקות. בין השאר דיברתי על חשיפת הערוץ הראשון של פרשת בראון חברון וייתכן ובגלל זה נתניהו מתעלל בשידור הציבורי. זה אקט של התנגדות ומחאה נגד חוק שלא נועד רק לרמוס את השידור הציבורי אלא לירוק בפרצופו של בית המשפט העליון".



״האופוזיציה משתמשת בכל הכלים שיש לה כדי לסכל את הדברים הרעים שהממשלה הזו עושה. למרות שהקואליציה איימה לכפות עלינו סדרי דיון ולסכל בבריונות את הפיליבסטר, אנחנו פה וניצלנו את מלוא הזמן שהתקנון מאפשר לנו כדי למחות נגד מה שבקואליציה עושים כדי להעביר את החוקים שחשובים לנתניהו״.