ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחקר אמש משך שלוש שעות בחשד לעבירות של טוהר המידות, כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מבין שלל הפרשיות והחשדות בהן נקשר שמו של נתניהו בחודשים האחרונים, על פי פרסומים התמקדו החוקרים במקרים בהם לכאורה קיבל ראש הממשלה טובות הנאה מאנשי עסקים עשירים מחו"ל.

שני חברי כנסת ממפלגות יריבות התייצבו משני עברי המתרס והביעו תמיכה או התנגדות כלפי ראש הממשלה. ח"כ אראל מרגלית ממפלגת "העבודה" ו"המחנה הציוני", שעתר לבג"ץ במטרה להכריח את היועמ"ש לפתוח בחקירות נגד נתניהו בעניינים אחרים, ומולו ח"כ דוד אמסלם מ"הליכוד", שהעלה הצעת חוק לפיה ראשי ממשלה בישראל לא ייחקרו על עבירות במהלך כהונתם, אלא רק לאחר סיום הקדנציה.

ח"כ מרגלית אמר: "קשה לראות איך ראש הממשלה מנהל את המדינה במקביל לחקירה. לכן המלצתי לו לקחת זמן ולתת לקבוצת אנשים לנהל את העניינים במקומו. לדעתי הוא בנבצרות. בשבועות האחרונים היה כאן הרבה רעש בגלל משבר נוראי ביחסים הבינלאומיים של ישראל והשאלה היא מה זה מסך העשן הזה. אני מצפה שיחקרו גם את פרשת מימרן ואת עסקת הספינות עם המכרז שבוטל.


ח"כ אמסלם האשים: "השונאים של נתניהו רוצים להעיף אותו בכל מחיר. הם פונים לבג"צ, יש להם צבא שלם מתוזמר, עם חיל ים וחיל אוויר. יש להם עיתונאים, יש להם שיטה. יש עמותות מחו"ל, כסף שזורם לכאן כבר שנים, כל זה כדי להפיל את נתניהו מהשלטון. הם עושים הפיכה באמצעות יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה). 
 
"מנדלבליט איש טוב. אין לו מוטיבציה להפיל את נתניהו, אבל השמאל הפילו עליו 20 תיקים. מכפישים אותו שהוא מסנגר עליו שהוא פושע ומאיימים עליו שיפנו לבג"ץ. המוטיבציות הן לא להגיע לחקר האמת, אלא להפיל את נתניהו כדי להחליף את הימין".
 
"הצעת החוק שלי לא מתייחסת לחקירה הנוכחית, שהיא כבר התחילה וצריכה להסתיים, בלי קשר אם מפזרים או לא מפזרים את הכנסת. זה בכלל לא הנושא וגם המתנגדים יודעים את זה. אגב, אם תוציא להם את נתניהו מהמשוואה, תראה שהכל בסדר בהצעה עצמה. בשמאל רק שומעים נתניהו והשנאה ישר עולה להם. אני מדבר על כל ראשי הממשלה הבאים שייחקרו, כמו שנחקרו כל ראשי הממשלה ב-20 השנים האחרונות".
 
הסקר היומי של 103FM בחן את השאלה, והגולשים בטוויטר הכריעו נגד נתניהו החוק. 59% חשבו לנתניהו יש בעיה בטוהר המידות, לעומת 41% שתמכו באמירה של ראש הממשלה לפיה לא יהיה כלום, כי אין כלום. חקירת המשטרה והחלטת היועמ"ש יכריעו בסופו של דבר מי צודק.