תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" שיגרה הערב (שבת) מכתב דחוף לשרי ממשלת ישראל, בדגש על חברי ועדת השרים לחקיקה ובו התריעה התנועה על הסכנות הכרוכות באישור הצעת החוק לסיפוח מעלה אדומים שתובא מחר בבוקר לדיון בוועדת השרים לחקיקה: "קידום חקיקה זאת, ללא עבודת מטה מעמיקה שתציג את מחיריה ואת הסיכונים הנלווים לה, מהווה הימור העלול להתברר כמחדל ברמה הלאומית".



במכתב התריעו המפקדים, על הסכנות הכרוכות במה שהם הגדירו כ"ניצול חסר אחריות של הקונצנזוס הלאומי הרחב סביב מעלה אדומים לטובת מהלך המסכן הן את עתיד ריבונותנו שם, והן ריבונות ישראלית עתידית בגושי ההתיישבות האחרים כמו גם מכלולים רחבים יותר של האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של מדינת ישראל".



כמו כן, הדגישו חברי התנועה כי הם מאוחדים בקביעה "כי בכל הסדר עתידי יהיו השכונות היהודיות בירושלים וגושי ההתיישבות הגדולים סמוכי-הגדר – כולל מעלה אדומים -- חלק ממדינת ישראל". יחד עם זאת, מדגישים המפקדים במכתבם, כי "סיפוח חד-צדדי של מעלה אדומים מסכן חזון זה. הוא עלול להתניע תהליכים בשטח, באזור ובמערכת הבינלאומית שיפגעו באינטרסים חיוניים של מדינת ישראל, בכלל זה, כאמור, בשאיפה המשותפת כי גושי ההתיישבות יהיו חלק מישראל בכל הסדר עתידי". "זו אינה השעה למהלכים הרפתקניים. זו השעה למהלך הרגעה וייצוב כולל, במסגרת יוזמה ישראלית", סיימו חברי התנועה את מכתבם.



"צעד ראשון והכרחי עבור עתיד ההתיישבות"



כזכור, המכתב מגיע על רקע לחץ שמפעילים שרי הממשלה וגורמים נוספים בקואליציה על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את סיפוח מעלה אדומים. השר בנט כתב היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי "נכנסנו לעידן מדיני חדש. לראשונה מזה 50 שנה, בידי רה״מ ההחלטה: או ריבונות או פלסטין. נפעל לריבונות. איראן היא נושא חשוב, אך מניעת עוד איראן בלב יו"ש חשובה לא פחות. אסור באמתלה של 'איום איראן' להחמיץ הזדמנות היסטורית".



לעת עתה, הצעת החוק של יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), תעלה כמתוכנן להצבעה. יו"ר שדולת ארץ ישראל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אמר לקראת הדיון הצפוי: "אנחנו מאמינים שזהו צעד ראשון והכרחי עבור עתיד ההתיישבות ועתיד מדינת ישראל. החלת הריבונות על יהודה שומרון תגדע את התקווה להקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל ותעמיק את אחיזתינו הצודקת בארץ אבותינו. אחרי שמונה שנים של הקפאת בנייה ביהודה שומרון אנחנו מאמינים שמגיע עידן חדש בקשרים שבין ארה"ב וישראל ומקווים ושקשר זה יתרום לקידומם של מדינת ישראל והמזרח התיכון כולו".



תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות קמפיין פרסומי נרחב, שבו הם קראו להגיע להיפרדות מהציבור הפלסטיני בשטחי יהודה ושומרון לפני שהציבור היהודי בשטחי ארץ ישראל יהפוך למיעוט.


 


שלטים בערבית בכבישי איילון. צילום: אילן לוי
שלטים בערבית בכבישי איילון. צילום: אילן לוי