ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הכריזו הערב (חמישי) על שביתה שתתקיים בשטחים כמחאה על פינוי עמונה המתקרב. כזכור, תושבי עמונה נסוגו מההסדר אליו הגיעו עם הממשלה בגלל קשיים משפטיים בהעתקת בתיהם – וכעת המדינה מחויבת המדינה על ידי בג"ץ לפנות את המאחז הבלתי-חוקי. בעמונה מתכוננים לפינוי בכפייה, ובמסגרת מאבקם החליטו להכריז על השביתה ועל עלייה לירושלים, לעצרת מחאה מול משרד ראש הממשלה.   

לפי מארגני האירועים, בעצרת ישתתפו רבנים, אנשי רוח וותיקי תנועת ההתיישבות, שיביעו מחאה על כוונת הממשלה להרוס את היישוב. "הגיע הזמן לריבונות בכל שטחי יו"ש. לא נסכים להיות אזרחים סוג ב'. לא נסכים לעקירת עמונה", נמסר מטעמם. 

היערכות לפינוי עמונה, לפני ההסדר שבינתיים התפוצץ

 
במכתב ששלח מוקדם יותר השבוע מטה המאבק למען עמונה לראש הממשלה נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, נכתב כי "לא נותר לנו אלא לחדש את המאבק הציבורי במלוא עוצמתו ולקרוא לאלפי תומכנו להגיע בהקדם לעמונה, לעמוד לצידנו ולעשות הכול כדי למנוע את הפינוי הצפוי. כל התחייבות אחרת שנתנה על ידנו, ניתנה במצב שלא העלינו על דעתנו שלא תעמדו במחויבותכם לקיום ההסכם, לא נסכים לשום מתווה נוסף", הוסיפו התושבים. "לא נלך שבי אחר שום הצעה או רעיון. רק דבר אחד ימנע בעת הזו את תוצאותיו של העימות שאתם בלבד והדרג המדיני אחראים לו - חקיקת חוק ההסדרה כולל סעיף עמונה".

תושבי עמונה חשבו שבתיהם יועתקו במסגר הסדר הפינוי בהסכמה לחלקים אחרים מההר עליו ממוקם המאחז, אך גורמים משפטיים מצאו כי גם בחלקות אלו ישנן טענות לבעלות פרטית פלסטינית.