תגובות סוערות להחלטה השיפוטית הדרמטית: ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תקף היום (רביעי) בחריפות את בג"ץ, שהחליט לבטל את מתווה עמונה שהציעה המדינה: "בג"ץ שאת הרכבו הפוליטי קובעת היושבת ראש מרים נאור, מנע הסדרה שיכלה להקל על העוול. אל דאגה. אנחנו לא רק נתפלל 'השיבה שופטינו כבראשונה והסר ממנו יגון ואנחה', אלא גם נפעל בכל דרך לרסן את הדיקטטורה של בג"ץ, בית המשפט הגבוה לעוול, ולהשיב את הדמוקרטיה למדינת ישראל".



בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לאור דחיית מתווה עמונה בבג"ץ יש לאשר בממשלה הקמת יישוב חדש לתושבי עמונה. זאת תהיה תשובה ציונית הולמת, ועלינו לבצעה בהקדם". 



חברם לסיעה, שר החקלאות אורי אריאל, התראיין בערוץ 2 ואמר: "אנחנו הבטחנו לעשות כל מאמץ, בעניין הזה עמדנו מעל ומעבר, גם בהסכם בין אנשי עמונה לראש הממשלה, כתוב שאם זה לא יוצלח יוקם יישוב חדש. ובזה אנחנו עוסקים עכשיו, בהקמת יישוב חדש במטה בנימין עם תושבי עמונה. ברכס הזה יתנוסס דגל ישראל ויהיו יהודים, גם אם זה ייקח עוד שנה ועוד שנתיים".



שר החקלאות אורי אריאל. צילום: פלאש 90



ראש מטה המאבק לפינוי עמונה, אביחי בוארון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה יום שחור לציונות. הליכוד, הבית היהודי - אתם מאמינים בחזרה לחבלי מולדת. זה יום שחור עבורכם". ח"כ זהבה גלאון (מרצ) מיהרה להגיב לדבריו: "שמעתי את בוארון אומר שזה יום שחור לציונות - זו לא הציונות שלי - הציונות לא בעד הכשרת גזל אדמות מפלסטינים". 



יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני), צייץ אף הוא בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה השלתה את התושבים - היא לא יכולה להאשים את ביהמ"ש, שיאשימו קודם את עצמם". ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) השווה את פינוי עמונה לפינוי אום אל חיראן, וכתב: "עמונה: אנרכיסטים חיים, אום אל חיראן: 'מחבלי דאעש' מתים". 



ח"כ אחמד טיבי. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "פינוי עמונה הוא פינוי משפטי ולא מדיני". 



ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה בערוץ 2: "המראות היום הם מאוד קשים. אני מסתובבת עם מועקה מאוד גדולה, לראות משפחות נעקרות מהבתים שלהן, ולראות שוטרים נאלצים לפנות ילדים, צעירים, נשים, גברים, בבתים שחיו בהם 20 שנה. יחד עם זאת, כולם ידעו את האמת". 



יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הוסיף: "הערב האקטיביזם השיפוטי הפך לדווקאביזם שיפוטי. בג"ץ היה צריך לתת גיבוי ליועמ"ש והמערכת המשפטית". 



ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר בערוץ 2: "אדבר בשם עצמי. אני מעולם לא הבטחתי שלא יפונו, לא ידעתי מה יקרה עם עמונה גם אם חוק ההסדרה יעבור. ניסינו להימנע מהמראות הקשים".