"במדינה אחת אני אתמודד מול נתניהו ואני אנצח", כך אמר הבוקר (חמישי) חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בעקבות הפגישה שנערכה אתמול בין ראש המשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. טיבי התייחס לדבריו של הנשיא האמריקאי לגבי הפתרון המדיני במזרח התיכון. 



הנשיא אמר במסיבת עיתונאים, כי מבחינתו אין פתרון מועדף. "מדינה אחת או שתי מדינות. מה שהצדדים יחליפו", אמר. על כך אמר טיבי כי "מדובר באמירה חסרת תקדים, שאמורה להיות אנטיתזה לכל מה שאתם רוצים וחושבים". לדבריו, "מדינה אחת צריכה להיות מדינה דמוקרטית. צריכה להיות, לא חייבת. אפשר גם אפרטייד. במדינה כזו, אני מודיע לכם, אני אתמודד מול ביבי .אני אנצח אותו ואתם יודעים למה...".



במהלך מסיבת העיתונאים של שני האישים, התייחס טראמפ לסוגיית ההתנחלויות: "אנחנו נמצא פתרון, אני יודע שאף נשיא לא עשה זאת עד עכשיו, אבל ביבי ואני מכירים הרבה זמן, הוא אדם גדול ומנהל מו"מ גדול, אנחנו נגיע להסכם גדול יותר ממה שאנשים חושבים".



"הישראלים יצטרכו להפגין גמישות,, אמר הנשיא, "להוכיח שהם רוצים להגיע להסכם והפלסטינים חייבים להיפטר מהשנאה מגיל צעיר. ראיתי מה הם מלמדים, ואפשר לדבר על גמישות גם אצלם, אבל זה מתחיל מגיל מאוד צעיר, והם חייבים להכיר בישראל, אין אפשרות להסכם אם הם לא מוכנים להכיר במדינה חשובה כמו ישראל. אני מאמין גם בשחקנים אחרים בדרג מאוד גבוה, ואני מאמין שזה יקל על הפלסטינים ועל ישראל להגיע להסכם", אמר טראמפ.



נתניהו הודה לטראמפ על האירוח ואמר: "אני מאוד מעריך את הידידות שלך אליי ולמדינת ישראל. אין לישראל בת ברית חשובה יותר מארה"ב ואני מבטיח לך שלארה"ב אין ידידה כמו ישראל. תחת הנהגתך אני משוכנע שהידידות תתחזק ואני מחכה לעבוד איתך ולשפר יחדיו את החיים בכל תחומי החיים. אני מאוד שמח על הקריאה שלך לאו"ם להתנהל אחרת מול ישראל".