שר הביטחון, אביגדור ליברמן, עורר היום (שני) סערה בקרב גורמי ימין ובקואליציה, כשאמר כי הוא מתנגד כעת לכל מהלך שלא יהיה מתואם עם הממשל האמריקאי בכל הקשור לסיפוח שטחים, וכי הממשל הישראלי קיבל רמזים כי מהלך שכזה יוביל למשבר. גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על ההתבטאות, שלדעתם מזיקה מאוד לאפשרות כי מהלך כזה יקרה.  



סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה לדבריו של ליברמן ואמרה: "השר ליברמן מנסה להכתיב מציאות שעוד לא נוצרה בוושינגטון. הדיאלוג המדיני עם האמריקאים טרם החל, הממשל הנוכחי עדיין לא גיבש את התכנית האסטרטגית לאזור. הממשל האמריקאי פתוח לחשיבה מדינית חדשה וכל האפשרויות עדיין על השולחן. ההפחדות המיותרות האלה גורמות נזק לחופש הפעולה הישראלי." לאחר מכן הוסיף סמוטריץ': "אם ליברמן היה שר הביטחון בתקופת בגין גם רמת הגולן לא היתה שלנו".



מי שעוד התייחסו לעניין הם חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ, ראשי שדולת ארץ ישראל, שאמרו: "צריך להפסיק את מסע ההפחדה נגד הריבונות. אין עם כובש בארצו ולכן לא מדובר על "סיפוח" -אלא על החלת ריבונות בארצנו. נמשיך בדרכם של מנהיגי הציונות שהחילו ריבונות על חבלי ארצנו ב-1948, 1967 ו-1981. ועכשיו הגיעה העת לצעד הבא: חוק הריבונות במעלה אדומים יקודם על ידנו ויזכה לרוב גם בוועדת השרים לחקיקה וגם במליאת הכנסת. הגיע זמן להחיל ריבונות".



כזכור, הבוקר התייחס שר הביטחון ליוזמה של ח"כ מיקי זוהר להחיל ריבונות ישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון ואמר: "אני מהבוקר מקבל טלפונים מכל העולם על זה ששואלים אותי אם זו עמדת הקואליציה. לפחות מה שנוגע לתפיסת עולמי: צריך להיפרד מהפלסטינים ולא לקלוט אותם אצלנו. צריך להבין שמהלך של החלת ריבונות ישראלית על איו"ש זה שני מיליון ו-700 אלף פלסטינים שיגיעו אלינו ובהתאם לחוק הישראלי הם חייבים לקבל מינימום תושבות כמו פלסטינים במזרח ירושלים". 
ליברמן הוסיף: "אז מהיום הראשון נצטרך לשלם להם 20 מיליארד שקל מינימום רק לביטוח לאומי, וזה בלי תקציבי משרדי הבריאות והשיכון. הגישה הזאת היא לא נכונה לדעתי וכדאי שהקואליציה תגדיר שאין שום כוונה לעשות כך. מעבר לכסף - קיבלנו מסר אישי מארצות הברית שמעשה כזה פירושו משבר מידי עם הממשל החדש. אני קורא לאחריות של הח"כים בנושא".