ראש הממשלה בנימין נתניוה המריא הלילה (ראשון) לסין. טרום המראתו, התייחס למשבר הקואליציוני שסובב סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציונים. בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד. האירוע היחידי היה סביב שאלת התקציב.



"בישיבה עם עובדי רשות השידור, ואני חייב להגיד לכם ישיבה מרגשת, קורעת לב, התברר לי שאין שום בעיה תקציבית. קודם כל, התקציב של רשות השידור, ההוצאות בפועל שלהם בשנה הזאת פחותות מהתקציב המיועד של התאגיד והם גם מוכנים להתייעל עוד. 



"הם הבטיחו שכך יהיה. ולכן האגרה בוטלה, אין בעיה תקציבית - בשביל מה צריך את התאגיד הזה? לשלוח מאות משפחות הביתה ערב פסח, בשביל מה? לכן לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציונים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים, וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו".



בהמשך התייחס למטרות הטיסה למדינה שהופכת להיות מעצמה כלכלית: "אני יוצא עכשיו לביקור בסין בהזמנת ממשלת סין. אני אפגש שם עם הנשיא, עם ראש הממשלה. אנחנו נציין 25 שנים לכינון היחסים בין ישראל למעצמה הגדולה הזאת. בנוסף לזה אני אהיה נוכח בוועידת חדשנות בסין. ישראל היא מדינה מאוד מבוקשת כפי שאתם יכולים ללמוד מהביקורים האחרונים בוושינגטון, במוסקבה ובמדינות רבות אחרות ועכשיו גם בסין".