שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, פרופ' יובל שטייניץ (ליכוד) אמר היום (רביעי) כי בכוונתו להפחית את מחירי המים בשיעור של כ-14% עוד לפני חג הפסח. שטייניץ, שדיבר בוועידה לאספקת המים, אמר גם היא מוכן לשקול הקמת ועדת הנחות למשק המים, על מנת לסייע לנזקקים, בדומה לוועדת הנחות בארנונה.



השר התייחס בעיקר דבריו למחלוקת על תאגידי המים ואמר כי "תאגידי המים סייעו לשיפור דרמטי במערכת המים בישראל בשני מישורים. האחד בתחום צמצום פחת המים והשני טיהור של למעלה מ-93% ממי השופכין ובכך ישראל עומדת במקום הראשון בעולם. הקמת התאגידים אפשרה לנו לטפל בביוב כפי שלא טופל בעבר ולפני הקמת התאגידים".



לדברי השר, "בניגוד לנטען, התייקרות מחירי המים לא נבעה מהקמת התאגידים אלא מעלויות הפקת המים מההתפלה שצורכים אנרגיה בניגוד לשאיבה מן הטבע שהייתה בעבר. הדבר השני זה נושא הביוב שבעבר היה משולם בנפרד וכעת הוא כלול במחיר".



עוד אמר השר, כי משק המים המתקדם של ישראל מווה מוקד משיכה לגורמים מן העולם, שבאים ללמוד ממנו. "שר המים של הודו ביקש את עזרתנו בניקוי הגנגס", אמר בגאווה.



יו"ר פורום תאגידי המים, רזיאל אחרק, אמר כי מרכיב הניהול בתאגידי המים הוא שולי בתוך התעריף והוא עומד על אחוז עד 3 אחוז בתוך התעריף. התאגידים עובדים 24 שעות ביממה,7 ימים בשבוע,365 ימים בשנה ללא הפסקה ובשונה מכל עירייה או משרד ממשלתי. אני מבקש להודות לשר שישקול בחיוב את החוק שיזמנו להקמת ועדת הנחות".