יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט מתח היום ביקורת על ההבנות שהשיג ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ממשל טראמפ בנוגע לבנייה ביהודה ושומרון ואמר כי "יש כאן החמצה היסטורית". בנט העלה את השגותיו בשורה של ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. הוא פתח וכתב כי "המדיניות החדשה היא מאוזנת וסבירה בתנאי שאכן תתבצע בפועל. אין מגבלה כמותית. מניסיוני נצטרך לוודא שהיא מיושמת".



עם זאת ציין בנט כי "יש כאן החמצה אסטרטגית. במקום להציב אלטרנטיבה כמו ריבונות בשטח C, אוטונומיה וכו', היינו פסיביים, וכך חזרנו לנוסחה הישנה של שתי מדינות, שלא תוביל לשום מקום חוץ מתסכול. אין לי להלין כי זו מדיניות נתניהו המוצהרת שתי מדינות", אמר. בהמשך פירט בנט את השיגי מפלגתו ואמר כי הבית היהודי עם שמונה מנדטים, הצליחה לבלום שחרור מחבלים ישראלים, להעביר את חוק ההסדרה, להשיג יישוב חדש למפוני עמונה ועוד. "אבל", הדגיש בנט, "בשביל שינוי פרדיגמה מנסיגות ובר אילן לריבונות ואוטונומיה זקוקים ל-25 מנדטים".



כאן עמד בנט על הבדלים שהוא רואה בין הבית היהודי לבין הליכוד: "זה ההבדל. להמשך ניהול טקטי ותימרון, הליכוד בסדר. לשינוי עומק, רק בית יהודי גדול. בינתיים, נוודא ביצוע של מדיניות שסוכמה". לדבריו, "הסיפור אינו הנשיא טראמפ, אלא עמדת ממשלת ישראל. מכיוון שלא הנחנו יוזמה ישראלית נחושה על השולחן, את הוואקום מילא 'שתי מדינות'. כאמור, זו החמצה היסטורית. בחיים צריך לנצל הזדמנויות (כך פעלתי בהייטק ובכלל), ‏אך אנו אופטימיים. נמשיך לדחוף ובסוף נממש".





"מאשים את נתניהו בחולשה כשהוא מעלים עין מההסתה הפלסטינית"



בליכוד דחו את הביקורת של בנט ואמרו כי "משעשע לקרוא את ציוציו של בנט על ראש הממשלה נתניהו, שפועל בנחישות, בתבונה ובאחריות למען ביטחון ישראל ולמען ההתיישבות".



"בנט הוא האחרון שיכול להטיף על עמידה בלחצים כשהוא כשר חינוך נכנע לכל אורך הדרך ללחצים של הקרן החדשה בתוך משרד החינוך ומשאיר את מחמוד דרוויש בתוכנית הלימודים, נותן קביעות כאחראית על לימודי אזרחות לאשת שמאל קיצוני ומעלים עין מההסתה הפלסטינית בבתי הספר במגזר הערבי ובמזרח ירושלים שממומנים על ידי משרד החינוך בראשו הוא עומד", נאמר בהודעה מטעם מפלגת השלטון.



בתוך כך הרב יצחק חי זאגא המתמודד על ראשות הבית היהודי יצא היום נגד בנט ואמר: "בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, אמר השר נפתלי בנט כי הקפאת הבניה נוסח טראמפ, היא "הסדר הגון". אחר הצהרים הוא כבר מדבר על "החמצה הסטורית". המסקנה היא - בנט מבולבל. מסתבר שלולא היינו בעיצומם של פריימריז הוא היה ממשיך בשירת "ההסדר ההגון" אלא שכעת הוא מדבר כמו מישהו שהיועצים הזכירו לו שבוחריו המוקפאים כבר שנים, לא יאהבו זאת, וכך קיבלנו את שירת "ההחמצה". כך או כך נראה שהכותרת הכי נכונה לבלבול שלו היא "שירת הברבור".