חבר הכנסת עמר בר לב תקף את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל. נתניהו החליט לבטל הפגישה מפני שהשר נפגש עם אנשי "שוברים שתיקה" ו"בצלם". המועמד לראשות מפלגת העבודה צייץ אתמול בלילה בחשבון הטוויטר שלו: "אם הייתם מספרים לי שיש ראש ממשלה שמשאיר לשר חוץ של מדינה ידידותית לבחור בין פגישה איתו לבין ראשי ארגונים, הייתי אומר שהוא במקרה הטוב אהבל".



השרה לשעבר לימור לבנת הגיבה לציוץ וכתבה: "הרצים לראשות העבודה חושבים ששימוש במילות סלנג יעשה אותם קוליים.מ״לא סחבק״ של ברק,לקיבינימאט של מרגלית ועכשיו בר-לב עם אהבל. וואלה! לא יעזור".



כעבור מספר שעות, בר לב השיב בציוץ משלו, ובו נכתב: "בוקר טוב לימור, בציוץ הבא אשתדל להצמד לרמה של החכים מהקואליציה. עד אז אני מכנס את המחנה שלי לחשבון נפש נוקב על השימוש במילה "אהבל". אעדכן".



כזכור, אמש דווח באתר החדשות האוסטרי Die presse כי קנצלר אוסטריה ניסה לתווך בין ראש הממשלה לשר החוץ הגרמני. מסביבתו של הקנצלר כריסטיאן קרן דווח כי בשיחה בת החצי שעה שערך עם נתניהו ניסה המנהיג האוסטרי לפשר בין הצדדים, אך ראש הממשלה סירב לכך והתבצר בקשיחות בעמדתו. כמו כן, בסביבתו של קרן הוסיפו ואמרו כי הוא ניסה במשך השבוע החולף לשכנע את שר החוץ הגרמני לבטל את פגישותיו עם ארגוני השמאל הישראלים.