סערת ביטול הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ של גרמניה, זיגמר גבריאל, לא נרגעת. בראיון לבילד הגרמני, אמר נתניהו כי ניסה לשוחח עם גבריאל ולהסביר לא את עמדתו, אולם השר הגרמני סירב לקבל את השיחה. "אני מקווה שהוא ייפגש איתי בביקורו הבא בישראל, במקום את חברי ארגון שוליים שחותר תחת ביטחון ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו חזר בראיון על הסברו לביטול הפגישה: "אני לא נפגש עם דיפלומטים ממדינות אחרות המבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שקוראים לחיילינו פושעי מלחמה. זאת הסיבה שהפגישה עם גבריאל לא התקיימה". הוא הוסיף כי היחסים בין ישראל לגרמניה חזקים מאוד וכי הישראלים מודים לגרמניה על עזרתה בחיזוק ביטחונה של ישראל. 

גבריאל עצמו אמר לאחר ביטול הפגישה כי הבכיר הגרמני התייחס לביטול הפגישה עם ראש הממשלה ואמר כי "איני רוצה להיכנס למשחק הפוליטי בישראל, אבל זה לא אסון, היחס שלי ושל גרמניה לא ישתנה".

לדבריו, "הייתי כאן הרבה פעמים, פגשתי פעמים רבות את ראש הממשלה נתניהו, יש לי יחסים טובים איתו ולכן הופתעתי על ביטול הפגישה. ביקשו ממני לבטל פגישה דומה לאלו שאני עורך במהלך ביקורים אחרים. אני מצטער מאוד על הביטול, זה חשוב להיפגש גם עם ארגונים לא ממשלתיים וצריך לדבר גם עם המוסדות הממשלתיים וגם אלו הלא ממשלתיים", הוסיף השר.