זמן קצר לאחר שביצעה ניסוי טילים שמוסיף למתיחות הבינלאומית המוגברת סביבה, התפנתה קוריאה הצפונית כדי להוציא איום רשמי גם על ישראל. משרד החוץ של המדינה המסוגרת פרסם היום (שבת) הודעה בה הוא תוקף את שר הביטחון אביגדור ליברמן על התבטאויות שהשמיע בסוף השבוע נגד קים ג'ונג און, כאשר טען שהוא פוגע ביציבות הבינלאומית ומנהיג חברה "קיצונית ומטורפת". 

בהודעה רשמית מפיונגיאנג נמסר כי "ההערות הנמהרות של שר הביטחון הישראלי הן התנהגות מרושעת, ומהוות אתגר לקוריאה הצפונית. המסר הקבוע שלנו הוא לתת עונש חסר רחמים לאלו שפוגעים בכבוד של ההנהגה שלנו. אנחנו מזהירים את ישראל לחשוב פעמיים על ההשלכות שיהיו לקמפיין ההשמצה שלה נגדנו". 
בהודעה הארוכה והמפורטת, שפורסמה מטעם משרד החוץ של המדינה, מותקפת ישראל על "החזקת נשק גרעיני" ועל החזקת השטחים. "ישראל היא המדינה היחידה שמחזיקה באופן לא חוקי בנשק גרעיני במזרח התיכון, תחת חסותה של ארצות הברית. ולמרות זאת, ישראל תוקפת את תכנית הגרעין שלנו בכל הזדמנות. זו תחבולה אכזרית כדי להסיח את הדעת מהכיבוש, הפשעים נגד האנושות וההפרעה לשלום במזרח התיכון".  

כזכור, בשבועות האחרונים הידרדרה מאוד המתיחות סביב המדינה המסוגרת ותכנית הגרעין שלה. אתמול קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי לשיגור טיל בליסטי בשעות הלילה. לפי מקורות בארצות הברית ובקוריאה הדרומית – הניסוי נכשל. מדובר בניסוי הרביעי ברצף שפיונגיאנג מבצעת בטילים בליסטיים מאז החודש שעבר, כשכולם נכשלו. היא ביצעה את השיגור זמן קצר בלבד לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אמר כי "יהיו השלכות קטסטרופליות" אם תכנית ההתחמשות של קים ג'ונג און לא תיעצר בקרוב. ביום שישי אמר טראמפ בראיון כי "עימות גדול, גדול עם קוריאה הצפונית הוא אפשרות". 
 


"האיום על תקיפה גרעינית על סיאול, או טוקיו, הוא אמיתי, וזה רק עניין של זמן עד שקוריאה הצפונית תפתח יכולת להכות את מדינות ארצות הברית", אמר טילרסון בפגישה של מועצת הביטחון של האו"ם בסוף השבוע, כשהוא מדגיש שממשל טראמפ רואה את כל האופציות על השולחן בניסיון לנטרל את פיונגיאנג מכוחה הגרעיני. "כישלון לפעול עכשיו יכול להביא להשלכות קטסטרופליות".