ראשי המפלגות החרדיות אמורים להיפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לדון אתו ב"משבר השבת" בעקבות פסיקת שופטי בג"צ שאישרה פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, העריך הבוקר בראיון לתחנה החרדית קול ברמה כי לא צפוי משבר עם החרדים בנושא וכי הצדדים יגיעו לפשרה.

לדבריו, "שלוש סוגיות יהוו משבר אפשרי לקואליציה במושב הקיץ הקרוב: נושא השבת, חוק הכותל, ומשבר היחסים בין נתניהו למשה כחלון, אבל את כולם נצלח".
בהתייחסו להופעותיו הפומביות בשבת, במסגרת 'שבתרבות' אמר ביטן: "אני מופיע באירועי שבתרבות למרות שהם מתקיימים בשבת. אי אפשר לעצור את חיי התרבות בישראל. למרות שאין פשרה שתרצה את הציבור החרדי, גם הוא מבין שאי אפשר לנהוג בקיצוניות".

בשבת שעברה התייחסה שרת המשפטים איילת שקד לנושא ואמרה כי "בישיבה עם הסיעות הדתיות היתה תמימות דעים על כך שאת תל אביב אי אפשר לשנות. השאלה היא מה יהיה על שאר הערים. השר דרעי הציע לתקן את פקודת העיריות ולהחזיר אותה למה שהיה לפני שנת 1988 כך שכל חוק עזר עירוני שקשור לשבת  יהיה טעון באישור השר".
לעומתה אמר שר האוצר משה כחלון בראיון לעיתון כלכליסט כי לא ייתן יד לניסיון לחוקק חוק עוקף בג"צ "לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר".

div>