ערב פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם אבו מאזן, אמר יושב ראש הרשות הפלסטינית כי "לא יכובד אף הסכם שלא יכלול מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שירושלים תהיה בירתה". הפגישה בין מחמוד עבאס לטראמפ תתקיים היום (רביעי) בוושינגטון. אבו מאזן, שנאם מול נציגי הקהילה הפלסטינית בארצות הברית בכנס שנערך בוושינגטון, ייפגש בנוסף לטראמפ גם עם מזכיר המדינה רקס טילרסון ועם מספר בכירים אמריקאים-יהודים.



כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייעץ לפני כחודשיים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשאלה “האם נתניהו הוא פרטנר לשלום עם הפלסטינים?" גורמים דיפלומטיים ערבים ואמריקאים שנחשפו לתוכן שיחת הטלפון שהתקיימה בין השניים ב־10 במרץ, סיפרו כי הנשיא האמריקאי שאל את אבו מאזן, יותר מפעם אחת: “האם לדעתך ביבי יכול לספק את הסחורה?". על פי אחד המקורות שנחשפו לשיחה, שאלתו של טראמפ נשאלה פעמיים, בנוסח “האם לדעתך נתניהו הוא פרטנר לשלום, האם לדעתך אפשר יהיה להגיע איתו לעסקה האולטימטיבית?"



אבו מאזן וטראמפ, צילום: Getty images,פלאש 90



אבו מאזן אמר על תוכן השיחה: "הנשיא הבטיח את מחויבותו המלאה לשלום ופתרון שתי המדינות, ואנו הדגשנו את עמדתנו הקבועה, שאנו בעד שלום על בסיס שתי מדינות לפי ההחלטות הבינלאומיות, וכי אנחנו חלק מהלגיטימיות הבינלאומיות. עמדנו על כך שאנו נגד הטרור והקיצוניות, עמדה המבוססת על ערכינו והאמון הדתי והלאומי שלנו, וכן הדגשתי את הצורך לשמור על האינטרסים של העם והאומה".



בנוסף, מקורות פלסטינים מסרו , כי במסגרת הפגישה יציע טראמפ את חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים, וכן הקפאת הבניה בהתנחלויות. בנוסף, דווח כי טראמפ יבטיח לאבו מאזן לא להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים.