ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, יצא היום (רביעי) בקריאה מפתיעה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, והפציר בו לדחות את "הגישות המוטעות של העבר" בכל הנוגע לשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. בשיחה עם רשת CNN, אמר בכיר חמאס, כי לבית הלבן יש הזדמנות היסטורית להגיע ל"פתרון צודק" לעם הפלסטיני וכי אמריקה יכולה לעצור את האפלה שהפלסטינים סובלים ממנה שנים רבות. 

"זאת פניה שלי לממשל טראמפ: זנחו את הגישות השגויות של העבר שלא הביאו לתוצאות, ותפסו את ההזדמנות שהוצגה במסמך המדיניות החדש של חמאס", אמר. הדברים באים זמן קצר לפני פגישתו של טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, הערב בבית הלבן. 
משעל התייחס גם לירי הרקטות לעבר ישראל ואמר כי זה בתגובה ל"תוקפנות הישראלית היומיומית", והגדיר זאת כ"התנגדות, לא אלימות". עוד הוא אומר, שארגון הטרור לא יזנח את האפשרויות המועטות שיש לו להגן על עצמו ויפסיק את בניית המנהרות המשמשות להברחת סחורה ונשק.

במסמך החדש שהציג ארגון הטרור לפני יומיים, כבר אין קריאה להשמדת ישראל, אם כי הטענה כי אין לה זכות קיום עדיין שרירה וקיימת. בנוסף, המסמך מדגיש את המחויבות הפלסטינית למאבק מזוין מתמשך נגד המדינה היהודית. 
בנוסף, הצהיר הארגון כי הוא מסכים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' - אם אלה יהיו זמניים - ותכלול את שטחי יהודה ושומרון שתחת שליטת הרשות הפלסטינית, מזרח ירושלים ורצועת עזה.