יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן מתנגד לכוונת הסיעות החרדיות לחוקק הצעת חוק עוקפת בג"צ, שתעניק לשר הפנים סמכויות בנושא סגירת עסקים בשבת. "זה מיותר לגמרי.  אנו חיים בסטטוס קוו שהתגבש במשך שנים רבות", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "אין שום סיבה שהשלטון המרכזי יכנס


לעניינים של השלטון המקומי. בחיפה יש תחבורה ציבורית בשבת ואני לא מציע להתערב בזה".



לדבריו "אם מישהו יציע לפתוח חנות בשבת בבני ברק אני הראשון שאתנגד לכך. איש באמונתו יחיה. אנו במפלגה שלנו לא רואים שום מקום להתערבות בנושא ונשתדל לבטא את עמדתנו בצורה ברורה ביותר למרות שאנו לא מחפשים תירוצים לריב. אנחנו נעשה את כל המאמצים להסביר גם את הצד שלנו".

מסר לחרדים. אריה דרעי. צילום: אבשלום ששוני
מסר לחרדים. אריה דרעי. צילום: אבשלום ששוני

 

לדבריו, ראשי הערים מכירים את צרכי תושביהם יותר מכל גורם אחר. "אני לא מציע לכפות מלמעלה. בני ברק שונה מתל אביב צריך לכבד גם את אלו וגם את אלו. לא צריך לתת לשר הפנים שום סמכויות נוספות".
בתוך כך חברי הכנסת עודד פורר ויוליה מילנובסקי מישראל ביתנו הגישו הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. לפי ההצעה, רשויות מקומיות יהיו רשאיות להפעיל בשבת קווי תחבורה ציבורית בתחומיהן, והחלטותיהן יהיו "בהתאם למסקנות מסקר תושבים שייערך על פי חלוקתם לשכונות". הצעת החוק קובעת כי התשלום עבור נסיעות בשבת בהסעות ציבוריות יתבצע באמצעות כרטיס מגנטי בלבד.