"פתח לאפשרויות לשיתוף פעולה במאבק בטרור", כך הגדיר היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן את הזוית הישראלית בדרמה המתחוללת במדינות ערב, בעקבות ניתוק היחסים עם קטאר. ליברמן שהשיב לשאלות שהופנו אליו במליאת הכנסת במסגרת "שעת שאלות", אמר כי "גם במדינות ערב מבינים שהסכנה אמיתית לכל האזור זה לא ישראל אלא איראן. החשש שלהם הוא מפני טרור של אסלאם קיצוני. ".
לדבריו "אין ספק שזה פותח הרבה מאוד אפשרויות לשיתוף פעולה במאבק בטרור. ישראל יותר מפתוחה לשיתוף פעולה. הכדור בצד השני. גם מה שטראמפ מקדם הוא קואליציה נגד טרור", הוסיף ליברמן בתשובה לשאלה שהפנה ח"כ יוסי יונה (מחנ"צ).
הוא הוסיף עוד כי "כל ניסיון לקשור בין הסוגיה הפלסטינית ליחסים בילטרלים (דו צדדיים) בין ישראל למדינות ערב המתונות זה גישה שגויה. עובדה שחתמנו שני הסכמי שלום עם מצרים ועם ירדן בלי שום קשר לסוגיה הפלסטינית. אסור להתנות התפתחות קשרים בין מדינת ישראל למדיניות ערב מתונות בפתרון הסוגיה הפלסטינית", הדגיש ליברמן.

"לא יהיה שינוי בעזה בלי ביקור אצל השבויים" 

מספר חברי כנסת ובהם אברהם נגוסה (ליכוד) בקשו לדעת מה ישראל עושה למען שחרורו של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי המוחזק בידי החמאס. על כך השיב ליברמן: "בשבי של חמאס נמצאים שני חיילים ושני אזרחים. עד שלא נקבל את הזכות האלמנטרית שלפחות צלב אדום יבקר את השבויים לא יהיה שינוי במצב בעזה".
"אנו חיים במציאות לא נעימה. לא יהיה שום שינוי במצב הומניטרי בעזה עד שלא נקבל זכות אלמנטרית על בסיס אותם ערכים הומניים, שהצלב האדום יבקר אצל חיילי ישראל ואזרחי ישראל שבידי החמאס", הדגיש שר הביטחון. 

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין. צילום: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה
במענה לשאלתו של ח"כ אברהם נגוסה מדוע לא מפסיקים את ביקורי המשפחות לאסירים הביטחוניים עד ביקור הצלב האדום אצל אברה מנגיסטו אמר שר הביטחון: "יש הבדל. אנחנו מדינה מתוקנת והם ארגון טרור. אנחנו חתומים על אמנות ומתבססים על ערכיים יהודיים בלי קשר לצד השני”. 
"יש יחידה שלמה במשרד הביטחון שכל מה שהם עושים זה בסוגיית הנעדרים. מהבוקר עד הלילה. לא חסכנו מאמץ. בסופו של דבר נביא את כולם חזרה לכאן. זה לא המקום לפרט את כל המגעים, אין מאמץ שלא עשינו. אין רעיון שלא בדקנו. יש כיוונים חדשים ואני מקווה שהם שאו פרי", אמר יו"ר ישראל ביתנו. 
במענה לשאלתו של ח"כ מאיר כהן בעניין שימור היתרון היחסי הצבאי של מדינת ישראל בעקבות עסקת הנשק של ארצות הברית עם ערב הסעודית. אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן: טיפלנו בעסקה לפני שהיא נודעה לציבור. צריך ללבן בפורמים סגורים ולא בצורה פומבית. תפקידנו לא למנוע עסקאות. תפקידנו לשמר את הפער האיכותי”.