יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, מוכן להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "כדי להסכים על הצעדים הנחוצים לפתרון הסוגיות אשר עד היום מנעו את סיום הכיבוש הישראלי ולפתור את הסוגיות של הסדר הקבע בדרך להקמת של מדינתנו העצמאית והשגת שלום קבוע בינינו”, כך הוא יאמר היום (שני) לבאי ועידת ישראל לשלום של עיתון "הארץ" המתכנסת בתל אביב. 



אבו מאזן אינו מציב תנאים מוקדמים לפגישה וקורא לראש ממשלת ישראל "להפגין רצון טוב ולעשות כל שביכולתו כדי לאפשר הצלחה של מאמציו הכנים של הנשיא דונלד טראמפ להשגת שלום בין הפלסטינים לישראלים. אני קורא שלא לבזבז לשווא את ההזדמנות היקרה מפז הזו שמעניק לו הנשיא טראמפ”.



לדברי אבו מאזן, "העם הפלסטיני מבקש להקים מדינה משלו בשטחים שנכבשו בשנת 1967. מדינת פלסטין עם מזרח ירושלים כבירתה, שתתקיים לצדה של מדינת ישראל בביטחון בשלום מתוך שיתוף פעולה ויחסי שכנות טובים”.



כמו כן אמר, יו"ר הרשות הפלסטינית, כי הפלסטינים שואפים לפתור את הסוגיות שנותרו בהסדר הקבע "כדי שנוכל לשים קץ לסכסוך אחת ולתמיד. כך תיסלל הדרך להשגת שלום ודו קיום בין כל מדינות האזור וכל עמי האזור כפי שנקבע ביוזמת השלום הערבית הקוראת גם למציאת פתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים הפלסטינים”.



הוא הדגיש שהמשך הבנייה בהתנחלויות, החזקת אלפי אסירים בשבי, בניית חומות ההפרדה והקמת מחסומים במקום לבנות גשרים לשלום חותרים תחת הרעיון של פתרון שתי המדינות. "כיצד נוכל להשיג שלום שאינו מבוסס על פתרון שתי המדינות? אנו דוחים את פתרון המדינה האחת המבוססת על הפרדה גזעית”, אמר.



אתמול נודע כי משלחת פלסטינית תצא בסוף החודש לוושינגטון, לבקשת הנשיא טראמפ, על מנת לדון עמו בתהליך השלום עם ישראל. בשבת אמר מקור פלסטיני בכיר "כי ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) החליט להקפיא את כל הצעדים הבינלאומיים במוסדות הבינלאומיים נגד ישראל". הדיווח מגיע מעיתון "א-ריסאלה", הנחשב מקור אמין אך מקורב לחמאס. לפי המקור, "כל הצעדים שההנהגה של הרשות התכוונה לבצע נגד הכיבוש וממשלתו הקיצונית במוסדות הבינלאומיים, הוקפאו זמנית בהוראה ישירה של הנשיא עבאס".