"אם ינסו להפסיק את פעילותנו בישראל ולסגור את המשרד שלנו כאן נעתור לבג"ץ. אנו דוחים את כל הטענות ואת מסע ההסתה המתנהל נגדנו", כך אמר היום (שלישי) מנהל סניף רשת אל גז’ירה בישראל, וליד אל עומרי, בראיון למעריב אונליין בעקבות הפרסום הבוקר על הנחיית ראש הממשלה לבדוק את המשך פעילות תחנת השידור הקטארית בישראל. 



"זה לא חדש. כבר היינו בסרט הזה בעבר. כבר היו ניסיונות לחסום אותנו", אומר אל עומרי, עיתונאי ותיק בעל אזרחות ישראלית. "יש לנו לא רק זכות, אלא גם חובה לעתור לבג"ץ. אנו דוחים את כל האשמות כלפינו. זאת הסתה פרועה. בגלל ההסתה הזאת הגיעו בשבוע שעבר למשרדנו בירושלים ברוך מרזל ומיכאל בן ארי עם שלטים גדולים עליהם היה כתוב ‘צו סגירה לאל ג’זירה’, כאילו שהם נתנו את ההוראה למדינה לסגור אותנו”.



"כולנו יודעים לאן הובילה הסתה בישראל. לרצח ראש ממשלה”, מוסיף אל עמרי. "עכשיו אני שומע שאומרים כי מדינות ערב סגרו את המשרדים שלנו אצלם אז גם ישראל תסגור. מה זאת אומרת? חלק מהנורמליזציה עם מדינות ערב זה שישראל תלך בעקבותיהן ותסגור אותנו? איך ישראל תוכל להמשיך ולטעון בעולם שהיא חלק מהדמוקרטיה ומהדיאלוג האוניברסלי אם היא תתנהג כמו דיקטטורה חשוכה”.



אל עומרי תהה: "במה טעתה אל ג'זירה? שיגידו. אנו רשומים כדת וכדין, עובדים לפי החוק משלמים את כל המסים ומתנהגים לפי האתיקה העיתונאית. יש לנו תעודות של לע"מ. מהיום הראשון אנו רשומים. הכל גם שקוף. הכל ברור”.



“אצלנו מתראיינים מכל הקשת הפוליטית", אמר אל עומרי, "כשהנשיא טראמפ ביקר בישראל העברנו בשידור חי עם תרגום סימולטני את כל הנאומים של נתניהו ושלו. ב-2009, באמצע מלחמה בעזה עלה אצלנו נתניהו לשידור במשך 24 דקות כראש אופוזיציה. אצלנו עולים דובר צה"ל, שרים, חברי כנסת, עיתונאים ופרשנים".





אומרים שאתם תומכים בחמאס ובחיזבאללה.
"אנו לא תומכים באף אחד. אנחנו מנסים לסקר כפי שצריך. זה שהמצב מכוער והמלחמות מכוערות זה לא אשמתנו. פעם האשימו אותנו גם שאנו ציונים כי אנו מראיינים ישראלים. האשימו שאנו בעד אש"ף שעכשיו רודף אותנו בכל מקום בעולם. אמרו גם שאנו עובדים עם ה-CIA. אבל מה פתאום בישראל קמו בוקר אחד ורוצים לסגור אותנו? בגלל שמדינות ערב סגרו אז גם פה יסגרו? יש לנו משרדי ענק בארצות הברית, באנגליה, צרפת, רוסיה, טורקיה, סין ויפן".



מדוע רודפים אתכם במדינות ערב?


"הבעיה של אל ג’זירה במדינות ערב היא שבשעה שאמצעי התקשורת הקיימים המסורתיים שידרו רק מה השלטון המלך או הנשיא עושה, כמה הוא יפה ואיזה רכבים יש לו. אל ג’זירה התעסקה עם העם ועם הבעיות האמיתיות".



החלטתם להוריד עכשיו פרופיל עד יעבור זעם?
"אנחנו לא מורידים שום פרופיל ולא נותנים גז. אנחנו עובדים רגיל. חוץ ממה ששמענו בתקשורת ומהתקפה אתמול של ליברמן עלינו בכנסת, ואגב שידרנו אותו עם תרגום, איש לא פנה אלינו והודיע לנו שרוצים לסגור אותנו. מה שכן, אנחנו נוקטים עכשיו במשנה זהירות בגלל ההפגנה של המתנחלים הקיצונים בפתח המשרד שלנו בירושלים".



אתם מרגישים מאוימים?
"כשהגיעו ברוך מרזל ואנשיו למשרדים שלנו הרגשנו מאוימים. בעבר הכתבים שלנו הוכו כמה פעמים. אנו חיים במתח כל הזמן בכל מקום. זה סוג העבודה שלנו. אנו כל הזמן במתח עם השלטונות. עכשיו אנחנו נוקטים משנה זהירות אבל נמשיך בעבודתנו. עד כה איש לא פנה אלינו והודיע לנו שיש כוונה להגביל או לסגור אותנו".