ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן השר ירון מזוז (ליכוד), יושב ראש 'יש עתיד', יאיר לפיד וחבר הכנסת חמד עמאר (ישראל ביתנו) נעדרו מעל המותר מישיבות הכנסת, אולם ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) לפטור אותם ללא עונש לאחר שקיבלה את הסבריהם, למעט מזוז שקיבל אזהרה מהוועדה. לחברי כנסת אסור להיעדר מ-21 ימי ישיבות של מליאת הכנסת או יותר, כאשר לסגן שר אסור להיעדר מ-26 ימי ישיבות או יותר ולשרים אסור להיעדר מלמעלה מ-32 ימי ישיבות.



הוועדה בדקה ומצאה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מ-37 ישיבות, כשש ישיבות מעל המותר, אולם הוועדה בראשות חבר הכנסת יצחק וקנין (ש"ס) החליטה לראות בעצם תפקידו של ראש הממשלה משום הסבר סביר להיעדרות.



סגן השר להגנת הסביבה חבר הכנסת ירון מזוז נעדר מ-30 ישיבות, 5 מעל המותר. מזוז כתב לוועדה מספר נימוקים המסבירים לדבריו את היעדרויותיו, אך הוועדה החליטה כי אינה מקבלת את הסבריו כסיבה מוצדקת להיעדרות. עם זאת, נוכח העובדה שזו הפעם הראשונה שבה נעדר סגן השר מזוז מעבר למכסה, החליטה הוועדה להטיל עליו אזהרה.



יושב ראש 'יש עתיד' נעדר מ -21 ישיבות, ישיבה אחת מעל המותר. חבר הכנסת לפיד הופיע בפני הוועדה והסביר כי היה לו חשוב לעמוד במכסה הקבועה בחוק, אך הוא טעה לחשוב שהיעדרות של שליש מימי ישיבות הכנסת עומדת במכסה. כמו כן, חבר הכנסת לפיד הוסיף כי הוא חבר פעיל בוועדת המשנה לשירותים חשאיים של ועדת החוץ והביטחון המתכנסת לא אחת בימים ראשון