מפח נפש נוסף לנכים: היום (ראשון) דחו בוועדת השרים לחקיקה את ההחלטה להשוות את קצבת הנכים הכללית לגובה שכר המינימום. זאת למרות החלטה שהתקבלה בישיבת שרי הליכוד שם שכנע שר הרווחה חיים כץ את השרים לתמוך בהצעה, אותה יזמה חברת הסיעה ח"כ נאווה בוקר. 

בתום ישיבת שרי הליכוד היה שר הרווחה חיים כץ משוכנע כי לאחר שלוש דחיות של ועדת השרים את הדיון בחוק הוא הצליח להשיג לו רוב אבל בסופו של דבר מי שהחליט על דחייה נוספת, רביעית במספר, בדיון היה השר יריב לוין מהליכוד שמילא את מקום השרה שקד בראש ועדת השרים. הדיון שוב נדחה בשבועיים. 
יש לציין כי לא רק שר הרווחה שותף ללחץ להעביר את החוק בתמיכת הממשלה אלא גם יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שאישר לח"כ בוקר הבוקר כי שרי הליכוד יתמכו בהצעה להביא את החוק עוד השבוע לקריאה טרומית בתמיכת הממשלה. 

אבל נציגי האוצר הצביעו בפני ועדת השרים לחקיקה על הבעיה המרכזית מבחינתם במתווה השר כץ והיא היעדר מקור תקציבי. כץ מציע לממש את העלאת קצבת הנכות בשלוש פעימות בין 2019 ל-2021 מתקציב המדינה הבא ומטיל את האחריות על מציאת התקציב על האוצר. 
(פרסום ראשון - מחלוקת עזה בליכוד מעכבת את ההחלטה על קצבת הנכים: "נוצר כאן קרע"

מלשכת שר הרווחה נמסר: "שרי הליכוד תומכים בהצעת החוק. ברור שקידומה מותנה בהסכמות עם הגורמים שמרכיבים את ועדת שמחון הינו משרד רה"מ ומשרד האוצר. יש לנו ויכוח מהותי בוועדה עם שמחון ואנשי האוצר גם על אופן חלוקת הכספים עליהם מוסכם ועמדת השר חד משמעית - דרישה שהכספים ילכו להעלאת הקצבה ולא לתוספת שירותים מותנים כאלה ואחרים". 
הכספים עליהם הוויכוח הם כ-4 מיליארד ש"ח בשנה שמתורגמים לקצבה מקסימלית של 4000 ש"ח בחודש (במקום 2340 כיום). גורם בליכוד אומר למעריב: "את הפער להשלמה ל-5000 שח בפעימה השלישית על האוצר למצוא ועלינו כשרי הממשלה לחייב את אנשי האוצר לממש את המדיניות החברתית של הליכוד ושל הממשלה. לא הכל מסתכם בטבלאות אקסל". 
בארגוני הנכים מאוכזבים מטרפוד האוצר את ההסכמה בין שרי הליכוד בוועדת השרים לחקיקה הגם שהם מתייחסים בספקנות ליכולת של הממשלה לקדם את החוק בכנסת גם לו יקבל את תמיכת הממשלה בוועדת השרים. "לראיה הצעת החוק הזהה של ח"כ אילן גילאון ממרצ שבעידוד שר הרווחה עברה בקריאה טרומית והממשלה קוברת עד היום", אומרים במטה הפעולה של הנכים. עם זאת, רבים מהם תלו תקוות בהצעת החוק של ח"כ בוקר שמגיעה מסיעת השלטון בקואליציה וזוכה לתמיכה רחבה בסיעת הליכוד ומהיום כאמור גם בקרב שרי הליכוד: "הממשלה חייבת להחליט אם זה שלטון הפקידים או שלטון נבחרי הציבור" מוסיפים במטה הפעולה.
ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) מסרה: "למרות המלחמה העיקשת של שרי הליכוד בוועדת השרים לענייני חקיקה, נדחה לצערי אישור הצעת החוק שיזמתי בשבועיים נוספים".
"אני מודה לשר הרווחה חיים כץ וליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שנאבקו בכל כוחם כדי לאשר את ההצעה. האמנתי שהפעם ההצעה תעבור, אך שוב האוצר מערים קשיים על ציבור הנכים. אני מקווה שההבטחה שניתנה לי היום תתממש בפעם הבאה. אמשיך להעלות את ההצעה עד שתאושר בסופו של דבר".