שר החינוך, נפתלי בנט, ממשיך להיות אחד האנשים המרכזיים בממשלה הנוכחית, ובעיקר ממצב את עצמו כצד הימני של הממשלה הנוכחית. יו"ר הבית היהודי עלה לשידור היום (ראשון) אצל בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, בניסיון להסביר מספר עניינים על הפרק, בהם הוא מעורב כגון הגדלתה של קלקיליה, הקוד האתי, חוק ירושלים ואוניברסיטת אריאל. 



על הכפלתה של קלקיליה אמר: "ההצבעה היתה על סל הקלות כללי לפלסטינים, ואנחנו הצבענו נגד. הייתי זוכר אם היו מאשרים מהלך כל כך גדול. זה מסוג הדברים שבגללם שדרגנו את כל המהלך פעילות הקבינט, כדי שדברים כאלה לא יישנו. חלק מההצלחה שלנו זה הובלת שדרוג הקבינט, שהגיעה כעת להשלמה. אני מקווה לראות את זה מיושם בצורה מלאה. באירוע הספציפי הזה, בהכפלת קלקיליה לאורך כביש 6, אני לא זוכר שדנו. בוודאי נברר את זה בימים הקרובים, כדי שנוכל לדעת את האינפורמציה.



אתה חושב שאפשר לחזור מהקלה כזאת לפלסטינים?
"ראש הממשלה ושר הביטחון קבעו שהרשות הפלסטינית מגבירה את האווירה העוינת, אז אין צורך לתת להם גזר. הערבים צריכים לחיות איפשהו, לא בעננים, אבל יש המון שטח פתוח ברשות הפלסטינית, במקום להגיע לכאן. יש פה מתנה עצומה ומיותרת לרשות הפלסטינית. כל מי שנוסע על כביש 6, ורואה את הפלסטינים שם, לא יזלזל בדרך. אתה לא קונה כבוד על ידי כבוד, בטווח הארוך העולם יעריך אותנו אם נעמוד על שלנו. יש תחושה שיאהבו אותנו אם נוותר ונמסור. זה קונה ברכה לכמה שעות, ותוך שבוע מאוד לא מכבדים עם שמוותר על ארצו".





"אין לי ספק שאפשר יהיה לבטל את האישור, עשינו את זה יותר מפעם אחת. הצלחתי להביא לפעולה קרקעית אחרי שהחליטו כבר שלא לעשות זאת בכל נושא המנהרות. אהיה העוגן של הממשלה למנוע כיוונים שגויים".



על חוק ירושלים ביוזמתו ציין: "חוק ירושלים הוא לא מכשול, הוא הפתח למשא ומתן אחראי. אנחנו לא מדברים על שכונות קצה, אנחנו מדברים על אהוד אולמרט ואהוד ברק, שרצו לתת 3/4 מהעיר העתיקה. יש אפשרות לעשות להם רשות מוניציפלית אחרת. כפר עקב זה לא ירושלים, אבל אלה דברים פתירים".



"לא על זה דיברו אולמרט וברק, ואנחנו יודעים את האמת, גם הפלסטינים מדברים על הר הבית ושלושה מארבעת הרובעים. זה לא סיכול, זה מה שנותן לו סיכוי. כל דבר אחר מועד לכישלון. בימים הקרובים אנחנו נקדם את החוק, ובימים הקרובים זה ייקלט. ביום ראשון עוד שבועיים תעלה ההצעה בוועדת השרים לחקיקה. נתניהו יעמוד על העמדות שלנו, הוא מאמץ את המדיניות שלנו בצורה עקבית".



על אוניברסיטת אריאל: "זה מקום מצוין, יש לה ייחוד נוסף, היא פונה לקהל הסוציו-אקונומי היותר נמוך, היא חברתית, והיא מזמינה סטודנטים ערביים, וגם פלסטיניים. יש מחסור בסטודנטים לרפואה וברופאים, ובמקום שיעשו זאת באירופה, שיעשו את זה פה בארץ. אנחנו כבר העברנו בוועדת התקצוב של המועצה להשכלה גבוהה את ההחלטה".



על הקוד האתי: "אני מקבל המון פידבקים, בעיקר מסטודנטים שאומרים שסוף סוף מישהו משמש להם פה. הרבה מאוד מהם שהיו צריכים להסתיר את דעותיהם, שמחים עכשיו. זה מציל את האקדמיה מעצמה. מטרתי היא להגיע להסכמה רחבה. אני חושב שזאת תחילת דרך טובה, ואני מאוד אופטימי בעניין הזה".



"צריך להגיע למכנה משותף, ככה נשמע דיאלוג. אני חושב שלא ייתכן שמרצה ישראלי יקרא לחרם ויקבל משכורת פה. לא הגיוני שיהיו קליניקות משפטיות, שבאמצעותן נפעל למען שחרור מחבלים. זה לא הגיוני שזה יקרה. גם אם אתם לא מסכימים עם הקוד, אני מבקש לחזק את ידיו של פרופסור אסא כשר, כי הוא עשה מהלך טוב".



היית מנכה שליש מהעונש של אולמרט?


"הייתי מנכה לו ומפעיל כאן את מידת הרחמים, הוא גילה מנהיגות גדולה כראש הממשלה, בוודאי שיוכרו בהמשך על ידי הציבור הישראלי".