"אילו הייתי יו"ר הכנסת, הייתי מפטר את כולכם, לא הייתם פה. אני רואה פה ח"כים שמבזים אתכם. ראיתי אתמול חברת כנסת שביקשה עוד חתיכת בשר, ואומרים לה לא. אתם לא יכולים להתנהג ככה לאנשים פה. אנשים רוצים לאכול כאן". את הדברים החריפים האלו הטיח אתמול חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) במנהל ההסעדה במזנון ובנציג הכנסת שהיה במקום, במהלך ארוחת הצהריים במקום. 



הדברים הגיעו לאחר תקופה ארוכה של זעם בקרב באי הכנסת על המצב במקום. האירועים אמש, שפורסמו הבוקר בגלי צה"ל, הם חלק משרשרת טענות קשות שיש מהח"כים והעוזרים הפרלמנטריים, אשר סובלים, לטענתם, מהקייטרינג שנמצא כעת בכנסת, שנובע מהשיפוץ במטבח, שאורך מספר חודשים. האירועים הגיעו לשיא אמש, כאמור, ועוררו את השיח בנושא. ח"כים ועוזרים פרלמנטריים חיזקו ואישרו את דבריו של הח"כ.



כהן לא סיים את דבריו בכך והוסיף: "לא ביקשו הנחות. כל יום אתם מבזים חברי כנסת ועובדים, אתה כנציג הכנסת צריך למנוע על זה. לא דיברתי על מחיר. זה לא שירות. אם מישהו היה מגיש אוכל כזה בקפיטריה של בית הספר שלי, הייתי מעיף אותו. פשוט הגזמתם. יש גבול כמה אתם יכולים לפגוע. ראוי שבכנסת יוגש מזון טוב יותר ובמחירים טובים יותר". 



מזנון הכנסת. האוכל שמוגש בו לאחרונה עורר סערה. צילום: מרק ישראל סלם
מזנון הכנסת. האוכל שמוגש בו לאחרונה עורר סערה. צילום: מרק ישראל סלם



מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', עלה לשידור והגיב: "בגלל השיפוצים במטבח הבשרי, התבקשה חברת ההסעדה לקבל את האוכל מהסעדה חיצונית. אנחנו פועלים למציאת פתרון ומייחלים שהשיפוץ יסתיים. אני מצר על התקרית הזאת, לא צריכים להיות עימותים על אוכל בישראל 2017. הטענות מוצדקות מצד חברי הכנסת, זאת לא קפריזה. הכנסת מפסידה מעל אלף איש מדי יום, זאת הסיבה שיצאנו לשיפוץ נרחב. האוכל מוגש בסביבה מאוד מורכבת, זה משהו שאורך הרבה מאוד זמן. הכנו את חברי הכנסת לכך. הסברתי והתנצלתי מראש על אי נעימויות כאלה, אבל לא ציפיתי שזה יקרה. יש הבדל שיש שירותים לכנסת, ובוודאי לא ספרה כמויות. לא רק מחברי הכנסת. לא רק לחג. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה".



אתה חדש בתפקידך?


"אני מעל שנה בתפקיד, ולא מחפש תירוצים. השיפוץ הזה צריך היה להיעשות, זה הוקם לפני 20 שנה, אנחנו מאכילים מעל 1000 איש, המציאות חייבה אותנו, אך אני לא בורח מאחריות".



חדר האוכל במשכן הכנסת מיועד להסעדת 300 איש, אך במצב המצוי סועדים בו יותר מ-1,000 איש בכל יום - עובדה שהובילה לתחילת שיפוצו. בעקבות כך הוחלפה זמנית החברה המפעילה את המזנון. לאחר כמה מקרי אי נעימות בהם נתקלו חברי הכנסת בסירוב כשביקשו תוספת למנה, התעמת עם עובדי המזנון חבר "יש עתיד", מאיר כהן.