חודשיים אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התבקש לאשר את חקירתו באזהרה של שר הרווחה חיים כץ בפרשת התעשייה האווירית, נתקבל בימים אלו האישור וצוות החקירה תיאם עם השר כץ את מועד הגעתו לחקירה ככל הנראה במהלך השבוע הבא, כך נודע אמש.



על פי הידוע עלה שמו של השר כץ במהלך החקירה בהקשר להתפקדויות לליכוד עוד בתקופה שבה כיהן הוא עצמו כיו"ר ועד העובדים במקום וכן בשנים האחרונות עת בנו יאיר כץ, נושא במשרה בכירה בתעשייה האווירית ומקורבו אלי כהן, מחליפו בתפקיד ואיש הנחשב לאיש החזק ביותר בארגון הגדול.



נזכיר כי גם בית המשפט הביע עמדתו באשר להתנהלות בתעשייה האווירית כשהוא מתייחס למסמכים הסודיים שהניחו בפניו החוקרים ומתח ביקורת נוקבת על עצם פתיחת מערכת בחירות סמויה בתוך התעשייה האווירית תוך מסכת איומים ומתן טובות הנאה לרבות קידומים בעבודה.




"לא יימצא רבב במעשיו"






במשטרה יבקשו לבדוק חשדות להטיית מכרזים בתעשייה האווירית, גיוס עובדים וכן ביצוע הזמנות עבודה והעדפת קבלנים חיצוניים על פני אחרים וזאת בתמורה לתמיכה וגיוס מתפקדים לליכוד כביכול. בחודש מרץ, עת נחשפה הפרשה, נעצרו 14 מעובדי התעשייה האווירית ומספר קבלנים חיצוניים, ספקי שירותים וביניהם כאמור בנו של השר כץ ומקורבו כהן.



לשר כץ תהיה זו הפרשה השנייה שבגינה הוא נחקר שכן בחודש נובמבר 2016 ובינואר השנה הוא נחקר ברשות לניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנימי לצורך רכישת מניות בחברה ציבורית גדולה. למקורביו מסר השר כץ כי ישתף פעולה עם המשטרה תוך אמונה כי לא יימצא רבב במעשיו.