יממה לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לראשות מפלגת העבודה, שיערכו ביום שלישי, נערך הערב (ראשון) בתל אביב העימות האחרון בין שמונת המתמודדים בהנחייתו של העיתונאי דן מרגלית. יצחק הרצוג, עמיר פרץ, אראל מרגלית, אבי גבאי ועמר בר-לב שבו והתחייבו בעימות, שנערך מטעם המפלגה, כי לא יצטרפו לממשלה בראשות נתניהו.



המתמודדת דינה דיין עקצה בתגובה לכך שטענה: “אני לא יודעת איך אפשר להתחייב לדבר כזה. צריך לדבר אמת. פוליטיקה זה דבר מאוד מורכב, לא הייתי רוצה לשמוע התחייבויות כאלה ושאחר כך נתבדה”. על כך השיב לה ח"כ עמר בר-לב: “עדיף שנתבדה מאשר נתבזה. למה את חושבת שאנו לא מדברים אמת?". דיין ענתה כי במפלגת העבודה צריכים לגלות ריאל פוליטיק. “בואו נהיה אמיתיים. אני לא בחורה שאם תבחרו לא תכנסו לממשלה".



ואולם, הרצוג התעקש לתקוף את נתניהו, כשאמר כי "הוא מעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה. הובלתי מהלך מדיני דרמטי, פגשתי מנהיגים שעין ישראלית לא פגשה. הלכנו רחוק עד הרגע שהכניס את עמיתיו הפוליטיים לחדר, והוא התקפל כי הוא פחדן וזגזגן. כל מה שמעניין אותו זה הכיסא שלו".



מנחה הערב דן מרגלית. גם הוא תקף את נתניהו לאחרונה. צילום: אבשלום ששוני
מנחה הערב דן מרגלית. גם הוא תקף את נתניהו לאחרונה. צילום: אבשלום ששוני



באופן דומה, ח"כ עמיר פרץ טען כי עקב אכילס של נתניהו הוא "שהוא בכל פעם מחפש סופר טנקר חדש. הוא לא מסוגל לקבל החלטות ולשנות את המציאות. אני מתכוון להציג את כל הנדרש כדי שהעם בישראל יאמין שאנו מסוגלים לשנות את המציאות"


.


לשאלתו של דן מרגלית - האם המועמדים מתחייבים שלא להיכנס לממשלה שבה יבוטל מתווה הכותל ויחוקק חוק הגיור - ענה ח"כ בר-לב: “החרדים יהיו חלק מהממשלה הבאה. אני מקווה ומאמין שנוביל אותה, והם יהיו כאן. לכן, כל מי שמבטיח לכם שבעיות דת ומדינה תיפתרנה, זה אשליה וקשקוש מקושקש”.



המתמודד אבי גבאי גרס כי "אם נקים גוש חוסם שבו החרדים לא יוכלו ללכת עם נתניהו יהיה מו"מ שונה מהמו"מ שהיה עד היום. לא תהיה להם ברירה והם ילכו אתנו, ונדרוש להחזיר את הסטטוס קוו, כולל תחבורה ציבורית בשבת”.



בנושא המדיני הבהיר הרצוג כי הוא נגד צעדים חד צדדיים: “אני את הלקח שלי מההתנתקות הפקתי", אמר. אבי גבאי הוסיף כי "אם יבחר אפסיק את הבנייה מחוץ לגושים ויחדש את המו"מ עם הפלסטינים. לא צריך היה לחכות שפרס ימות כדי לדבר", אמר.




הח"כים פרץ ומרגלית על הבמה בעימות. צילום: אבשלום ששוני
הח"כים פרץ ומרגלית על הבמה בעימות. צילום: אבשלום ששוני



בתוך כך, המועמדים לסיום הגדול, שיכלול אצל מרביתם סיורים וכנסים בכל רחבי הארץ לקראת סוף הקמפיין, מחדדים גם את המסרים. ח"כ אראל מרגלית הפיץ סרטון המרצה לקראת מחר עם מסר "שלישי מהפך". לטענתו, במהלך החודשים האחרונים שוחחו פעיליו עם 36,000 מתפקדים, מתוכם זוהו כ-11,000 תומכים שלו.



הרצוג, לעומת זאת, ניצל אמש את הבמה כדי להלהיב את תומכיו וקרא: "בואו איתי למהפכה פוליטית. אם רוצים להגיע למפץ פוליטי צריך להגדיל את המחנה. רק בתנופה אדירה ננפץ את תקרת הזכוכית. כדי לכבוש את בלפור צריך ללכת בגוש גדול ולנצח”.



מחר יפתחו בשעה 11 בבוקר קלפיות בכ-80 אתרי הצבעה בכל רחבי הארץ, שיינעלו בשעה 21:00, כאשר מספר בעלי זכות ההצבעה הוא כ-52,000. מאחר והספירה ממוחשבת יכריזו על התוצאות כבר בשעה 21:30, כשההערכה היא כי איש מהמועמדים לא יצליח לצבור 40% מהקולות כדי לנצח בסיבוב הראשון, ועל כן שני המובילים יתמודדו בסיבוב שני שייערך בתוך עשרה ימים.