היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום (רביעי) באופן חריג לחקירות נתניהו.  "אני מנחה את המשטרה לעשות דבר אחד – לעשות ככל שניתן לברור החשדות. לא להותיר בדרך אבן שלא נהפכה", אמר מנדלבליט בכנס רואי החשבון באילת, כשהוא מהדהד את הביקורת על כך שהוא גורר את החקירות ולא מחליט האם להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה. "החקירה מתקדמת במרץ רב, ותמשיך להתנהל באופן מקצועי. העבודה היא עבודה משותפת, מסונכרנת וטובה". 

מנדלבליט המשיך והדגיש כי אין שיקולים זרים או השפעה של ראש הממשלה עצמו בניהול החקירות. "בתחום אכיפת הדין הפלילי, אנחנו עצמאים לגמרי. אסור שנושפע ממי שקורא לקבל החלטה כזו או אחרת משיקולים שונים. כך זה תמיד, וכך זה ימשיך להיות. אני ער לחשיבות לסיים את החקירה תוך זמן קצר, אך לצד החשיבות לפעול במהירות נמצאת החשיבות לברר את החשדות בצורה מיטבית, ולאסוף ראיות בצורה נכונה ומקצועית".  
"הסמכות להכריע בהליכים נגד ראש הממשלה נתונה אצל היועץ המשפטי לממשלה. יש הרואים בסכמות כח – אני רואה בה חובה כלפי הציבור", אמר. "חוקרי המשטרה ממשיכים לפעול, גם בימים אלה, במקצועיות ובמרץ רב לאיסוף מסמכים, לגביית גרסאות מעדים, בארץ ומחוצה לה, לביצוע ניתוח של נתונים כלכליים, ולברור עובדות נוספות שלא אפרט. צריך לתת להם לבצע את מלאכתם".

מנדלבליט המשיך ואמר: "מטבע הדברים, רק חלק מכיווני החקירה גלויים. ישנם פרסומים כאלה ואחרים על ממצאי החקירה, אך מתוך שיקולים של טובת החקירה עוד לא בשלה העת להתייחס לנכונות הדברים ולהדלפות. יש לטענות שנשמעות מגורמים מסויימים שיש בהן לשבש את החקירה, ואף להכין את החשודים לחקירותיהם הצפויות. כפי שאמרתי בעבר, כאשר הדבר יתאפשר מבחינת טובת החקירה, אחשוף יותר מידע לציבור". 
כזכור, בחקירה 1000 נבדקות זה יותר משנה החשדות כי ראש הממשלה קיבל מתנות מבעלי הון שונים וסיפק תמורתם תמורה. בתיק 2000 נחקר החשד כי נתניהו הציע לפגוע בחינמון "ישראל היום" בתמורה לסיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות". תיק נוסף שיושב אצל מנדלבליט הוא תיק הצוללות, בו פוליטיקאים שונים טענו כי יש לחקור את נתניהו, אותו היועמ"ש הרחיק מהחקירה.