נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מתכוון להצהיר בתקופה הקרובה על חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, כך אמר שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, לראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, על פי דיווח בעיתון הערבי אל חיאת היוצא בלונדון. על פי הדיווח, גרינבלט אמר לעריקאת כי ההצהרה על כך היא "בלתי נמנעת".

עוד נאמר בדיווח באל חיאת, כי ישראל התחייבה שבמהלך המשא ומתן להאט את הבנייה ביהודה ושומרון. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "אין כל התחייבות כזו". היום צפוי הצוות האמריקאי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. 
אתמול נפגש גרינבלט עם צוות המו"מ הפלסטיני, כשבפגישה נכח גם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. מדובר בצעד נדיר, שכן בשגריר בישראל לא נוהג להיפגש עם הפלסטינים. טראמפ ביקש מפרידמן להצטרף משום שהוא סומך עליו שייצג אותו היטב. 

גם בחודש שעבר הגיע לאזור הצוות האמריקאי, שכלל אז גם את חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, ונפגש עם שני הצדדים. בהודעה שהוצאה לאחר פגישתם עם נתניהו, נאמר כי "שלושת הבכירים האמריקאים דנו בסדרי העדיפויות של ישראל ובצעדים הבאים עם ראש הממשלה נתניהו, בהכירם בתפקיד הקריטי של ישראל בביטחון האזור".
 
ואילו ליו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אמר קושנר כי "הנשיא טראמפ מתחייב לפעול על מנת להגיע להסכם שלום רציני".