על רקע החקירות בענייניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1000 ו-2000, ועל רקע הפיכתו הצפויה של מיקי גנור לעד מדינה בפרשה 3000, שבה נחקרים מקורביו, תקף הבוקר (שלישי) יו"ר העבודה אבי גבאי, בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM את הראשון: "הוא כשל ניהולית, ידוע שקיבל מתנות במאות אלפי שקלים".



"אנחנו יודעים בוודאות שרה"מ קיבל מתנות במאות אלפי שקלים בפרשה 1000. בנוסף לכך, אנחנו יודעים שבן הדוד שלו, דוד שמרון, האדם הכי קרוב אליו אשר ניהל משא ומתן קואליציוני עבורו, והכניס את שר ליברמן למשרד הביטחון במקום בוגי יעלון, ייצג במקביל את חברת הצוללות. אין פה עניין של פרשנות", קבע גבאי.



לדבריו, "ייתכן שמדובר בהליך פלילי, אך מדובר בעניין של היועץ המשפטי לממשלה. יש להם תהליכים משפטיים שהם בדרך כלל ארוכים ואני מבין את זה. אנחנו מבינים שראש הממשלה עסוק מאד בנושא הזה ושהוא כשל ניהולית".



 


הוא הוסיף כי "מעבר לכישלון הערכי בפרשה 1000, בן הדוד שלו עסק בנושא והוא לא ידע על כך. מתחת לאף שלו, במל"ל, מתקבלות החלטות שאנחנו מזועזעים מהם. כמו שנתניהו קרא לאולמרט ואמר לו: 'עד כאן!', באותה מידה ראשי המפלגות של הקואליציה צריכים לומר לו אותו הדבר".

בהתייחס לטענת נתניהו, לפיה גם אם מקורבו שמרון מעורב בשחיתות הוא לא ידע על זה, אמר יו"ר העבודה החדש כי "אם כך, אז הוא חשוד בחוסר יכולת לנהל מדינה. זה לא כל פקיד, זה בן הדוד שלו, זה האיש הכי קרוב אליו. בסוף, לא מצליחים לנהל את המערכת כי ראש הממשלה הנוכחי מעדיף במובהק אנשים נאמנים על פני אנשים טובים לידו. זה הסיפור האמיתי, ראיתי את זה כשהייתי שר. לידו יש רק אנשים נאמנים, גם אם הם מתאימים לתפקיד או לא".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן