שר העבודה והרווחה חיים כץ, פנה לבג"ץ הבוקר (שלישי), בבקשה למתן הארכה לטובת בחינה מחודשת של סוגיית האימוץ על ידי זוגות חד מיניים, כך שגורמי המקצוע יבחנו את הנושא מחדש ויביאו בחשבון את כלל השיקולים העומדים על הפרק. יחד עם זאת, יש להדגיש כי תיושם הרפורמה בשירותי האימוץ.


לאחר מכן, הודיע חבר הכנסת הגאה אמיר אוחנה (הליכוד) לח"כ דוד ביטן כי לא יצביע עם הקואליציה עד שתשונה העמדה שמתנגדת לאימוץ ילדים בידי להט"בים,  זאת לאחר שנמתחה ביקורת חריפה עליו בחוגי הלהט"ב על שתיקתו בנושא. 

הח"כ פרסם שלשום פוסט בפייסבוק בו כתב: "לפני פחות מ-24 שעות פורסם כי 'המדינה הודיעה לבג"ץ שלא תאפשר אימוץ על ידי זוגות בני אותו המין. מאז אני פועל בנושא בסיוע חברי לקבוצת גאווה בליכוד ובראשם היו"ר ד"ר Evan Cohen – לא בתקשורת – לא בפייסבוק – אלא מול הגורמים הרלוונטיים – שר הרווחה, שרת המשפטים והדרג המקצועי. כן, מאחורי הקלעים – כמו שקורה לעיתים בעולם הפוליטי".

ח"כ אוחנה. הודיע שלא יצביע עם הקואליציה עד שתשנה את עמדתה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ אוחנה. הודיע שלא יצביע עם הקואליציה עד שתשנה את עמדתה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


הוא הוסיף כי הוא "מברך את חברי שר הרווחה ומשרד הרווחה שבעקבות פנייתי חזר בו ותיקן את הודעתו, אך התיקון לא צריך להיות סמנטי – הוא צריך להיות מהותי, ולכך אמשיך לפעול. האהבה, הדאגה, החום והרגישות שזוגות הורים בני אותו המין מעניקים לילדיהם – אינם שונים מאלה של הורים שאינם בני אותו המין".

"היכולת לספק לילד את כל צרכיו החומריים והרגשיים, אינה תלויה בנטיה מינית או בזהות מגדרית. יש ילדים בריאים ומאושרים הגדלים אצל הורים בני אותו המין – ויש גם את ההיפך. כמו תמיד – כל מקרה צריך להיבחן לגופו – ולכל ילד – להתאים את המשפחה הנכונה עבורו".