המדינה מוכנה למסור את גופות שלושת המפגעים מאום אל-פאחם, שרצחו את שני השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן בהר הבית ביום שישי שעבר, בתנאים מגבילים. כך עלה מתגובת הפרקליטות היום (ראשון) לעתירה שהוגשה בשם הורי השלושה על ידי מרכז עדאלה לבית המשפט העליון. מהתשובה של פרקליטות המדינה לבית המשפט הגבוה לצדק, עולה כי גורמי המשטרה מקיימים מגעים עם משפחות שלושת המפגעים, במטרה להשיב את הגופות.



בעתירה שהוגשה על ידי אחמד מוסא ג'בארין, אחמד מפדל ג'בארין וחאמד ג'בארין – הוריהם של שלושת המפגעים, התבקשה משטרת ישראל למסור להם בהקדם האפשרי "גופות שלושת הבנים שלהם על מנת להביאם לקבורה לפי מסורתם ואמונתם של בני משפחותיהם", וכן, ביקשו שמח"ש תורה על ביצוע נתיחה שלאחר המוות בגופותיהם של שניים מהמפגעים.



בתגובת המדינה נמסר, כי תוצאת הפיגוע של שלושת המחבלים היו רציחתם של השוטר כמיל שנאן ז"ל ושל השוטר האיל סתאווי ז"ל. "חקירת הפיגוע עדיין מצויה בעיצומה, ומאז מועד הפיגוע מצויות גופותיהם של בני העותרים בידי משטרת ישראל", נאמר. "חל ממועד הפיגוע נתקיימו הערכות מצב של גורמי הביטחון בסוגיית החזרת הגופות לידי המשפחות, והוחלט לאור עמדת גורמי הביטחון, כי יש לפעול למסירת הגופות בכפוף לתנאים שייקבעו על ידי משטרת ישראל, ושמטרתם להבטיח את ביטחון הציבור ושלומו, ואת השמירה על הסדר הציבורי, ובכפוף להערכות המבצעיות והמודיעיניות ובהתאם למצב הביטחוני בשטח".



עוד עלה מתשובת המדינה, כי בעקבות כך החלו הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל בקיום מגעים להשבת הגופות, כאשר בני המשפחה הגיעו למשטרת עירון לצורך קיום המגעים, והם אף הגיעו לפגישה זו ביום שישי האחרון. "בפגישה הוצגה על ידי מפקד תחנת משטרת עירון לנוכחים – ובהם סגן ראש עיריית אום אל-פאחם וחבר מועצת העיר – תנאים הנוגעים למספר הנוכחים בלוויות, עיתוי הלוויות, הפקדת פיקדון לצורך הבטחת העמידה בתנאי ההסכם, בהתחשב במצב הביטחוני הכללי בארץ כולה ובירושלים בפרט", נאמר בתשובת המדינה. "משטרת ישראל סבורה כי אי עמידה בתנאים שייקבעו, עלולה להוביל על פי הערכת גורמי הביטחון לפגיעה בחיי אדם וברכוש, ואף קיים פוטנציאל ממשי לכך שהפרות הסדר תגלושנה להר הבית והמעגלים המושפעים ממנו – איו"ש, ירושלים והערים המעורבות".



מהודעת הפרקליטות עולה, כי חברי המשלחת סירבו לחתום על מסמך התנאים ועזבו את התחנה לצורך התייעצות, ועד כה לא חזרו בתשובה למשטרת ישראל. גם פניית מפקד משטרת עירון לסגן ראש העיר לא קיבלה מענה. בסוגיית הדרישה לעמוד על סיבות ונסיבות הריגת בניהם, ולכן להורות על ביצוע נתיחה שלאחר המוות, ביקשה המדינה לדחות בקשה זו על הסף. עוד נאמר, כי מח"ש ממשיכה לבדוק את הנסיבות, ובסיום הבדיקה יינתן מענה למשפחות.