שייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית שהוצאה אל מחוץ לחוק, טוען כי ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו, מתכננים אפשרות של התנקשות בחייו. בראיון שהעניק לעיתון "אל-חליג'" היוצא במפרץ, אמר סלאח כי הוא סובל מ"קמפיין הסתה רחב היקף שעומד מאחוריו מתנחלים ובכירים ישראלים", והדגיש כי "אינני מודאג מהאיומים כלפיי". 

שייח' סלאח הוסיף: "האיומים הישראלים, שגברו באירועי אל-אקצא, להרחקתי מאדמות 48', או התנקשות בחיי נכנסה לשלב הביצוע, אך היא לא מכריחה אותי לחזור בי מהמשך ההגנה על אל-אקצא ולחשוף את פעילות הכיבוש".
שייח' סלאח הדגיש במיוחד את דברי שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר המודיעין והתחבורה ישראל כץ, ש"מטרתם להכין את האווירה להתנקשות בחיי, וכך הם יעשו מה שבא להם במסגד אל-אקצא". העיתון במפרץ מצטט את דברי כץ, שאמר כי "יש לטפל בראאד סלאח וחבריו ביד מברזל".

סלאח אמר, כי "האיומים הללו מראים מצב של היסטריה גזענית בה חיה ממשלת ישראל נגד כל מי שמגן על מסגד אל-אקצא. האיומים לא מפחידים אותי, ואני מתכוון להמשיך בדרכי. ישנם אלף ראיד סלאחים שיניפו את הדגל אחריי".
שייח' סלאח קרא לעולם הערבי והסאלמי, וכן לקהילה הבינלאומית, "להתערב מייד לפני שיהיה אסון גדול באל-אקצא, במהלכו יוכרז רשמית על מלחמת דת".
הדברים באים על רקע המשבר בהר הבית, כשממשלת ישראל החליטה להציב בכניסות למקום הסדרי ביטחון חדשים בעקבות פיגוע הטרור במקום ועוררה זעם רב בקרב המוסלמים בארץ וברשות הפלסטינית כמו גם בעולם הערבי כולו. בסוף השבוע חזרו המתפללים למסגדי אל-אקצא לאחר שהקבינט הורה על הסרת אמצעי הבידוק, זאת במסגרת "הסכם" עם ירדן בו סוכם על החזרת המאבטח בשגרירות הישראלית שירה למוות בשני ירדנים לאחר שנדקר.