לאחר חתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במה שמהווה התקדמות משמעותית בחקירת פרשות 1,000 ו-2,000, טען היום (ראשון) השר לשעבר דן מרידור, בתכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, כי "הליכוד היום שונה מזה שהכרתי בתקופת הנהגתו של בגין".



"פעם הליכוד היה המגן הגדול של מערכת המשפט", ירה מרידור בפתח דבריו, והוסיף: "תנועת 'הליכוד' עברה שינוי מאד גדול ולא לטובה, לא רק בגלל שחיתות, אלא בגלל מערכת הערכים שהיא מנחילה לציבור. אין תקדים למתקפות על התקשורת ועל בית המשפט. האשמה על הבגידה והרצון לצמצם את כוחו של בית המשפט הוא דבר שאין לו תקדים. זה לא במקרה. מערכת המשפט מגבילה את כוחו של השלטון בגלל המישור החוקתי והמישור הפלילי. זהו ליכוד שונה לחלוטין מזה שאני הכרתי בהנהגתו של מנחם בגין. אני חושב שהליכוד היה המגן הגדול של מערכת המשפט גם כשהיו ויכוחים. לא היה ויכוח שמערכת המשפט מייצגת ערכים. זה ליכוד אחר".



מלבד זאת, הוא סיפר כי הוא "שומע ביטויים מזעזעים של השרים שבית המשפט פוגע בביטחון המדינה ושהוא שמאלני. דברים שלא נשמעו על בית המשפט מימי קום המדינה, גם בוויכוחים המרים ביותר. תמיד מערכת המשפט נשמרה ותנועת 'הליכוד' ובגין כיבדו את מערכת החוק וקיבלו את המגבלה. זה כמובן רלוונטי גם בנושאי גניבות ושוחד, וגם בנושא המנהלי. דווקא ברגעים הקשים ביותר כיבדו. זה מה שהחזיק אותנו יחד. טענו שבגין לא ידע לשלוט ואני חושב ההפך. מנחם בגין עשה חוזה שלום היסטורי ומהפיכה באסטרטגיה במזרח התיכון, עשה שינוי במפת ההתנחלויות ושינוי חברתי עצום. הוא ידע לשלוט כדי להעביר אידאולוגיה".




בהתייחס לקשריו עם ראש הממשלה, אמר מרידור כי "אני לא בקשר עמו כיום, אני מכיר אותו כמו כולם ולדעתי כרגע אנחנו עוד לא בצומת הזו. אני מציע להתאפק. שומעים בתקשורת את הדברים וכעת הוא אינו חייב להתפטר כיום על פי חוק. ברגע שיוחלט להגיש כתב אישום אצל היועץ המשפטי, אם כתב האישום יהיה כפי שעולה היום מהסיפורים, יהיה עליו להתפטר. בינתיים חזקת החפות עמו למרות הריח הרע מהמסדרונות של הלשכה. עד שלא יהיו כתבי אישום והרשאות אני לא מציע לגזור דין". 

בתוך כך, הוא ביקר את ההפגנות מול ביתו של היועמ"ש: "אני לא אוהב את ההפגנות מול הבית של היועץ המשפטי לממשלה והוא לא צריך להיות מושפע משום דבר. אבוי לנו אם הלחץ הציבורי יגבה מי יורשע ומי לא. אני חושב שמה שכבר ידוע כבר היום מספיק כדי לגרום לנתניהו ללכת. אם ראש הממשלה מואשם בגלל שנהג ב-120 קמ"ש ולא ב-110 אז אפשר לחיות עם זה. לפי החוק היבש אין בכלל חובה עליו להתפטר על סוף ההליכים אך אם מדובר בעבירת שוחד, והראיות מעידות על כך, אז עליו להתפטר. הדברים נראים לא טוב ואני שמח שיש מנגנון שבוחן את הדברים ואנחנו סומכים עליו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן