האם חקירות ראש הממשלה מתחילות לתת את אותותיהן גם בהיבט הפוליטי? מסקר חדשות 10 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי הליכוד מקבל יותר מנדטים אם בנימין נתניהו לא יעמוד בראשו מאשר המצב הנוכחי. על פי הסקר, מפלגת השלטון מקבלת עם ראש הממשלה בראשותה 27 מנדטים. לעומת זאת, אם מועמד אחר יעמוד בראשה, היא תקבל 31 מנדטים.



לגבי יתר המפלגות, המחנה הציוני מקבלת 22 מנדטים עם נתניהו לעומת 20 בלעדיו. יש עתיד 18 לעומת 16, הרשימה המשותפת 11 בשני המקרים, הבית היהודי 9 מול 10, ישראל ביתנו 9 מנדטים, כולנו ויהדות התורה 7 לכל אחת, ש"ס 6 מול 5 ומרצ 5 מנדטים בשני המקרים.



שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים, היא מי הכי מתאים להיות מועמד הימין לראשות הממשלה אחרי נתניהו אם הוא לא יוכל או ירצה יתמודד. המועמד המוביל במקרה כזה הוא גדעון סער, עם 23%. אחריו יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, עם 11% ואביגדור ליברמן עם 9%. השרים גלעד ארדן, איילת שקד וישראל כץ משתרכים הרחק מאחור.



לגבי החקירות נגד ראש הממשלה, רוב הציבור לא מאמין לנתניהו וחושב שעליו להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום, כך עולה מסקר שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 10. 51% אמרו כי אינם מאמינים לא, 27% כן מאמינים לו ו-22% לא יודעים. לגבי סוגיית ההתפטרות, 66% חושבים שעליו לנקוט בצעד זה אם יוגש כתב אישום, 21% אומרים שעליו להישאר בתפקידו גם במקרה כזה.