עימות חזיתי בין השר לעיתונאי: רביב דרוקר מערוץ 10 הגיב הערב (רביעי) לדבריו של שר הביטחון אבגידור ליברמן, שתקף אותו היום בחריפות בפוסט שפרסם ברשת. ליברמן כינה את דרוקר "אובססיבי, גזען ושרלטן, המונע משנאה אישית". זאת, על רקע תחקיר שפרסם העיתונאי אמש בתוכנית המקור בנושא התותח החדש של צה"ל. דרוקר פרסם תגובה מנומקת וארוכה בבלוג שלו. "נראה לי שלא התותח הקפיץ את ליברמן, אלא דברים אחרים", כתב. 

דרוקר הזכיר את כתב האישום החמור נגד ח"כ לשעבר פאינה קירשנבאום, חברת המפלגה לשעבר של ליברמן. "אתמול התפרסם כתב אישום חמור במיוחד נגד המקורבת מספר 1 של ליברמן עד לא מזמן, פאינה קירשנבאום ועוד כמה מבכירי המפלגה – דאוד גודובסקי, רמי כהן. כתב האישום מלא בעובדות מסמרות שיער, אבל חידה אחת מרחפת מעליו ולא נותנת מנוח. איך איווט לא בעסק?". 


תהיה עדת מדינה? פאינה קירשנבאום. צילום: פלאש 90
תהיה עדת מדינה? פאינה קירשנבאום. צילום: פלאש 90




דרוקר אף רמז שליברמן מודאג מכך שקירשנבאום תיהפך לעדת מדינה, בדומה לארי הרו ובנימין נתניהו: "אם עובדות כתב האישום אכן יוכחו במשפט. האם עובר בראשה של פאינה הרצון להפוך לעדת מדינה? לצמצם את עונשה? ואם חולפת לה מחשבה כזאת בראש, עדת מדינה נגד מי? מה היא יכולה לספר?". 
 
"פעילי מפלגה קיבלו כסף", כתב דרוקר. "חלק מהכסף הלך לאתר האינטרנט יזרוס, שהיה מקורב מאוד לליברמן, שירת אותו, פעל למענו וליברמן עבד קשה כדי שיישאר בחיים. עשרות אנשים, מסתבר, היו מודעים לשיטה המושחתת. ראשי מועצות, ראשי עמותות, בכירים במפלגה ורק ליברמן, פלא פלאים, לא ידע מכלום". 
 
מוקדם יותר תקף ליברמן בצורה יוצאת דופן את דרוקר.  "רביב דרוקר הוא אדם אובססיבי המונע משנאה אישית, גזען ושרלטן, ואין לו שום קשר לעיתונות מקצועית והוגנת"', כתב שר הביטחון בחשבון הפייסוק שלו, תוך שהוא מתייחס כאמור לתחקיר ששודר אמש בערוץ 10 בתוכנית "המקור" בהגשת דרוקר, על פרשת הצוללות, המכונה גם פרשה 3000, ועסק בין היתר בתותח חדש שצה"ל הצטייד בו מתוצרת אלביט. 

"אני דורש מהנהלת ערוץ 10 לשדר הערב, באותה שעה בדיוק בה נאמרו ניבולי פה של רביב דרוקר אמש, את תגובתי זו", כתב ליברמן. 



"הדבר החמור הוא שאיש לא טרח לפנות אליי בנושא, לא באמצעות הדובר שלי ולא באמצעות דוברת משרד הביטחון או דובר צה"ל. וכמובן מבלי להכיר כלל את העובדות", כתב שר הביטחון. "כל זה לא הפריע לדרוקר יותר מלרמוז ששר הביטחון קיבל לבד החלטה בנושא ההצטיידות בתותח בעלות מיליארד וחצי שקל, ומי יודע מה מסתתר מאחורי זה". 

ליברמן התייחס בפוסט לתחקיר ושטח את טענותיו בעניין רכישת התותח, כשלדבריו התהליך לווה בעבודת מטה מסודרת של חמישה חודשים, כאשר ההחלטה, לדבריו, התקבלה על ידי ועדת המכרזים של מפא"ת (ועדת המפתחים) בחודש מארס 2017.   

"למרות זאת, ביקשתי לבחון את ההחלטה פעם נוספת ולקבל עוד חוות דעת", כתב ליברמן. "בחודש מאי 2017, בהתייעצות עם הרמטכ"ל, הנחיתי על הקמת צוות משותף לצה"ל ולמשרד הביטחון, אשר יתקף את הצורך בפרויקט תותח חדש לצה"ל. את הבדיקה הוביל סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי ובראש הצוות עמד אלוף מוני כץ". 
 
לסיום כתב: "העובדות הללו מוכיחות את תהליך קבלת ההחלטות הסדור, המעמיק והמקצועי בנושא על ידי כל הגורמים הרלוונטיים".