בדיקה שנערכה אתמול במחשבי הליכוד גילתה כי דן קלארמן, מדוברי קבוצת "הליכודניקים החדשים", התפקד פעמיים - גם לליכוד וגם לעבודה - ולכן סולק משורות הליכוד. אלא שקלארמן טוען כי הוא ביטל את חברותו בעבודה כבר ב־2012. פעילים בליכוד מתכוונים להגיש לבית הדין של המפלגה עתירה שמטרתה גם לאסור על "הליכודניקים החדשים" להשתמש בלוגו של הליכוד ובשמו של הליכוד בפרסומים שלהם.



נגד קלארמן ונגד עוד 28 מתפקדים המזוהים עם "הליכודניקים החדשים" הוגשה שלשום עתירה לבית הדין של הליכוד בדרישה לפסול את חברותם בתנועה משום שהשתתפו בהפגנות בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה, ובכך סייעו ליריבי המפלגה בניסיונם להביא להפלת ממשלת הליכוד והעומד בראשה.



אתמול, בשעה שמסר את העתירות למזכירת בית הדין של הליכוד במצודת זאב, ביקש העותר אליאור כהן, פעיל המפלגה מערד, לבדוק במחשב את מעמדו של קלארמן. להפתעתו גילה כי עוד בטרם נדונה העתירה, נפסלה חברותו של קלארמן משום שבבדיקה מול רשם המפלגות נמצא כי התפקד בניגוד לחוק גם לליכוד וגם לעבודה.



קלארמן. טיעונים מופרכים




בפוסט שהעלה לפייסבוק כתב כהן: "תשמעו משהו מצחיק. בזמן שאנחנו מחפשים כתובות של כל האנשים שהגשתי נגדם עתירה בבית הדין של התנועה, מתברר לנו שדובר 'הליכודניקים החדשים' דן קלארמן, זה שמתראיין בשמם בטלוויזיה ואומר שהם לא שמאלנים ושהם מצביעים ליכוד, הודח מהמפלגה בגלל התפקדות כפולה. לאן התפקד כפול? למפלגת העבודה. אז שהוא לא יספר לנו שהם לא שמאלנים. הם האמא של השמאלנים, ולא דיברתי על זה שזו עבירה פלילית עם קנס של 1,000 שקל".

בתגובה אמר קלארמן ל"מעריב־השבוע" כי הוא אינו יכול להתייחס לעתירה נגדו משום שלא קיבל אותה לידיו, אבל הוא הכחיש שהתפקד במקביל לליכוד ולעבודה. כראיה הציג אישור שקיבל בחודש שעבר מאגף המפקד של מפלגת העבודה, שבו נכתב כי הוא אינו חבר בעבודה וכי חברותו בוטלה כבר בנובמבר 2012. לדבריו, הטיעונים שמעלים נגדו בליכוד הם מופרכים ומגוחכים.

קלארמן אינו היחיד מבין "הליכודניקים החדשים" שנפסל בליכוד בטענה של התפקדות כפולה לעבודה, אף שאין לכך כל סימוכין ברישומי מפלגת העבודה. מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי, שקיבל על כך מספר תלונות מחברי ליכוד שנפסלו בטענה דומה, פנה לדבריו כבר לפני שבועיים לרשם המפלגות וטען לאי־סדרים בבדיקת ההתפקדות הכפולה. לדבריו, הפסילות בחלק מן המקרים בליכוד נעשו על סמך רשימות לא עדכניות שהתקבלו מהרשם, מה שפוגע בזכות הבסיסית של אזרחים לחבור ולהיבחר, ולכן הוא מבקש מהרשם לערוך בדיקה חוזרת מול מפלגת העבודה.

המפגינה התנצלה


אתמול הוחלט בליכוד לבטל את העתירה שהוגשה נגד אסנת מידן, מפעילת קבוצת הוואטסאפ "נסיכי הליכוד החזקים", לאחר ששלחה מכתב הבהרה והתנצלות ליו"ר הקואליציה דוד ביטן. כזכור, במסגרת הצעדים שנעשו בליכוד נגד חברי מפלגה הפועלים נגד ראש הממשלה, במקביל לפעולה לסילוק "הליכודניקים החדשים", הוגשה לבית הדין של הליכוד עתירה הדורשת להפסיק לאלתר את חברותה של אסנת מידן בטענה כי היא משתתפת בהפגנות השמאל בפתח תקווה ופוגעת בשמו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו ומסייעת להכפישו.

אסנת מידן. צילום פרטי


מאז הגשת העתירה פנו מספר חברי מרכז, בהם יאיר אילני, מזכיר סניף הליכוד בפתח תקווה, לח"כ ביטן, וביקשו למשוך את התלונה. לדברי אילני, ביטן והעותרים נענו לבקשה לאחר שמידן כתבה מכתב שבו הסבירה את נוכחותה בהפגנות בפתח תקווה, אמרה כי לא הייתה לה כוונה לפגוע בראש הממשלה, התנצלה אם פגעה במישהו והתחייבה לא לפעול עוד בפומבי נגד ראש הממשלה.

בתגובה אמרה מידן ל"מעריב־השבוע": "כתבתי מכתב שבו הסברתי כי לא הייתה לי כוונה לפגוע בליכוד ובעומד בראשו. הייתי חברת ליכוד במשך עשרות שנים ואני ממשיכה להיות חברה בליכוד ומקווה שהפרשה מאחורי". בפני בית הדין של הליכוד עדיין מונחות עתירות נגד פעילי ליכוד אחרים שהשתתפו בהפגנות בפתח תקווה.