שר המשפטים לשעבר חיים רמון התייחס הבוקר (רביעי) בראיון ל-103FM לנאומו של נתניהו בשומרון לציון 50 שנה להתיישבות ביו"ש. "לפני כמה ימים נאם ראש הממשלה בשומרון וייסד שם את המדינה הדו לאומית. הוא קבע שלא ניסוג מכל מקום, קבר את רעיון שתי המדינות לשני עמים והאופוזיציה לא אמרה דבר. זה בעיניי הרבה יותר חשוב ומהותי. זה מה שיקבע את תוצאות הבחירות. העימות האמיתי בין המרכז-שמאל לימין הוא שאנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית בעוד הימין מוביל אותנו למדינה דו לאומית. היתר חשוב אבל הרבה פחות".





עוד הוא התייחס לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד אמש שטענה כי "הציונות לא תתכופף בפני זכויות האדם האוניברסאליות", זאת בהקשר לפסיקת בג"ץ על המסתננים. "אני מתנגד באופן טוטאלי לציונות שהוגדרה לפי דבריה של שקד", טען חיים רמון. "לפי דבריה, הציונות היא סיפוח ערבים בשטחי C. מטרת הציונות של 'הבית היהודי' היא לאפשר לציבור הערבי לחיות באוטונומיה ללא אפשרות להצביע לממשל המרכזי - משטר אפרטהייד. אני מתנגד לכך בתוקף. זו אינה הציונות של הרצל שרצה את מדינת היהודים עם רוב יהודי-דמוקרטי. בית המשפט העליון פסל את החוק למיסוי דירה שלישית בגלל פרוצדורה ולא בגלל מהות. זו בעיה. 95% מחברי הכנסת אינם יודעים את הפרוצדורה כשהם מצביעים על התקציב".



מתן חודרוב התייחס לדבריו: "יש תחושה שכשבג"ץ מקבל החלטה לא נוחה למחנה השמאל אז מסתדרים עם זה ואם הוא מקבל החלטה שאינה תואמת לימין אז תוקפים אותו". על כך השיב לו חיים רמון: "השאלה היא מהם גבולות בית המשפט העליון. האם בית המשפט יכול לפסול חוקים של הכנסת (הריבון) שאינם נוגעים לזכויות של פרט? דברים שנוגעים בהשקפת העולם של הריבון? שופטי בית המשפט העליון נבחרו בזכות היותם מומחים למשפט. אני בעד להקים בית משפט חוקתי כמו שקיים באירופה. בכך הבחירה של השופטים תהיה שונה והיא תבחן חוקים. בית המשפט העליון מתנגד להקים בית משפט חוקתי מחשש לבית משפט עם אלמנטים פוליטיים. זה מקובל בכל אירופה".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן