ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת בבירת ארגנטינה בואנוס איירס לפני זמן קצר לקראת ביקורו ההיסטורי במדינות אמריקה הלטינית. על אף חשיבותה האסטרטגי של ארגנטינה בזירה הבינלאומית, הביקור במדינה הוא בעיקר סמלי, יעידו על כך שני האירועים המרכזיים בהם ישתתף נתניהו עם נחיתתו. התחנה הראשונה היא טקס בכיכר השגרירות הישראלית שנפגעה בפיגוע בשנת 1992 ובה נרצחו 29 בני אדם. לאחר מכן ישתתף נתניהו בטקס זיכרון נוסף להרוגי הפיגוע בבית הקהילה היהודית בשנת 1994 שם נרצחו 85 בני אדם. לנסיעת ראש הממשלה התלוו בני משפחה של דיפלומטים ישראלים שנרצחו באותו פיגוע. יומו הראשון של נתניהו ביבשת יסתיים באירוע בבית הקהילה היהודית.


משמר כבוד לנתניהו בארגנטינה

היום השני יתמקד בנושאים המדיניים. נתניהו ייפגש עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי. עצם קיום הפגישה מתאפשרת בין היתר משינוי התפיסה של ממשלת ארגנטינה תחת שלטונו של מאקרי שמחזיק בדעות שמרניות ואף נפגש עם נתניהו בישראל טרם היבחרו. מאקרי גם הצהיר כי יבטל את שיתופי הפעולה עם איראן שהתחממו מאוד בזמן שלטונה של הנשיאה הקודמת כריסטינה קירשנר. ואכן מאז כניסתו לתפקיד השפעת של איראן במדינה פחתה.



ישראל וארגנטינה צפויות לחתום על מספר הסכמי שיתוף פעולה בנושאי מסחר, בטחון פנים וגם בנושא ארכיונים הקשורים לתקופת השואה. על פי דיווחים בארגנטינה מאקרי יגיש לנתניהו מסמכים הנוגעים לתקופת שלטונו של הנשיא חואן פרון ושיתוף הפעולה שקיים ממשלו עם אנשי המשטר הנאצי לאחר מלחמת העולם השנייה שרבים מהם נמלטו לארגנטינה זאת בעקבות היעדר הסכמי הסגרה עם מדינות המערב.



נתניהו ימשיך ביום רביעי לפגישה קצרה עם נשיא קולומביה סנטוס ולאחר מכן למקסיקו שם צפויה לו פגישה מדינית חשובה ביותר עם הנשיא אנירקה פניה נייטו.