חבר הכנסת מנואל טרכטנברג (67) מהמחנה הציוני הודיע הערב (חמישי) על כוונתו לפרוש מהכנסת. "לאחר התלבטות קשה החלטתי לפרוש מהכנסת, אך לא בכדי להסתגר במגדל השן: אני מתכוון להתמסר להתמודדות על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות בפנינו, תוך חתירה לגיבוש חזון לחברה משגשגת, מלוכדת, וצודקת יותר, בישראל המאותגרת של המאה ה-21", כתב בפייסבוק.



"בו בזמן אני מתכוון להמשיך ולתמוך במחנה הציוני ולסייע למנהיגנו החדש אבי גבאי לחולל את המהפך המיוחל. זו אם כן לקיחת פסק זמן ולא פרישה מהחיים הציבוריים, ויתכן כי עוד אוכל לחזור לעשייה הפוליטית-שלטונית עצמה. מדובר בהחלטה לא פשוטה ולא שכיחה, ועל כן חשוב לי להסביר ולפרט הכיצד", הוסיף.




"לפני יותר מעשור פניתי לעשייה ציבורית, וכיהנתי בשורה של תפקידים מרתקים, אשר אפשרו לי לעשות למען החברה, הכלכלה, והחינוך בישראל. אולם, בעקבות המחאה הגדולה של 2011 הבנתי שרק במגרש הפוליטי ניתן לחולל שינוי אמיתי, ועל כן אם ברצוני להשפיע עלי לקפוץ לתוכו... ההזדמנות הגיעה כשהרצוג ולבני הקימו את המחנה הציוני, ורתמו אותי כאחראי על האג'נדה הכלכלית-חברתית וכמועמד לשר האוצר", המשיך.



טרכטנברג בגופיה, בזמן מחאת החצאיות בכנסת
טרכטנברג בגופיה, בזמן מחאת החצאיות בכנסת



"כידוע הבחירות של 2015 לא הביאו את הבשורה, וכך מצאתי את עצמי בספסלי האופוזיציה, מסתגל למעבר הלא פשוט מתפקידים של התוויית מדיניות וביצועה לעבודה פרלמנטרית. אני מודה: לא היה לי קל להתחיל שוב "כיתה א'" בסביבה החדשה והמאתגרת, וכן, שקלתי לפרוש יותר מפעם אחת. ברור כיום שכהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתקרבת לקיצה המר. כמו כן, היבחרותו של אבי גבאי מביאה עמה רוח חדשה, נחישות, ותקווה למפלגת העבודה ול'מחנה הציוני', ועל כן הסיכוי למהפך שלטוני קרוב מתמיד", הוסיף.



בהמשך ציין כי בכוונתו להתמסר למשימה של כתיבת השקפה כלכלית-חברתית סדורה ואף לחזון כלכלי-חברתי לישראל של המאה ה-21. עוד ציין טרכטנברג כי למד להעריך עמוקות את כנסת ישראל ואת העושים במלאכה. "אני מקווה שבמהלך השנתיים בהן כיהנתי בכנסת תרמתי ולו במקצת 

לעבודתה", סיכם. במקומו של ח"כ טרכטנברג אמור להיכנס לכנסת הבא אחריו ברשימת המחנה הציוני, סלאח סעד מבית ג'אן.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "צר לי מאד על הודעתו של פרופ׳ מנו טרכטנברג. שמחתי כשנעתר לבקשתי להצטרף לפוליטיקה ולמפלגת העבודה כי אני מאמין במדיניות כלכלית חברתית שנשענת על מקצועיות, כפי שמנו הציג פעמים רבות. מנו הוא חבר אישי שתרם תרומה רבה לסיעת המחנה הציוני, לפעילות ועדות הכנסת ובפרט בתחום הגיל הרך. בטוחני שימשיך וישפיע רבות בכל אשר יפנה."
[
ח״כ ציפי לבני: "חבל. מעבר לידע העצום ולכישורים, בנוסף למחויבות העמוקה לחברה ולמדינה - מנו הוא אדם ערכי וחבר מקסים, שלא ביקש לעצמו דבר. עוד יתרום רבות לישראל".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "אני מצר מאוד על פרישת ח"כ טרכטנברג מהכנסת. מנו הוא סמל של הגינות, בקיאות ורצינות במערכת הפוליטית. כנסת ישראל והמחנה הציוני זכו באחד מחברי הכנסת החרוצים והמתמצאים ביותר בנושאי כלכלה וחברה. הוא חרט על דגלו את המלחמה ביוקר המחיה ולמען כלכלה צודקת יותר. בטוח שנמשיך לשתף פעולה בהמשך למען אזרחי ישראל. ברכות לסאלח סעד, נציג החברה הדרוזית ברשימת המחנה הציוני, שיצטרף בקרוב לכנסת".

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון: "פרופ' טרכטנברג היה מהאנשים הבולטים שהתייעצתי איתם עם כניסתי לתפקיד שר האוצר. טרכטנברג תרם רבות לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל בשלל תפקידים - כראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר ות"ת ויו"ר ועדת טרכטנברג. פרישתו של פרופ' טרכטנברג היא אבידה קשה לפוליטיקה הישראלית. אני בטוח שימשיך לתרום מניסיונו הרב לציבור ולכלכלת ישראל בהמשך הדרך."

"אני מצטערת על החלטתו של מנו לפרוש מהכנסת", כתבה בדף הפייסבוק, מירב מיכאלי, "מנו, שהצטרף למפלגת העבודה לקראת הבחירות האחרונות, הוא כל מה שישראל צריכה ושואפת להיות: עשה עליה, הפך לישראלי בכל רמ"ח אבריו, חכם, אכפתי, מצטיין, אוהב-אדם ודמוקרט מושבע. עם קצת מבטא ארגנטינאי, הרבה קסם אישי והמון שכל, חזון ואהבה לארץ הזאת ולחברה שלה. ההישג המשמעותי ביותר שלו בכנסת הזאת הוא חוק רשות הגיל הרך. פרופ' טרכטנברג, שהיה - בין השאר - יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, השקיע את השנים האחרונות בגילאי ההשכלה הראשונה. ציבור חסר ישע שלא מצביעה ולא מצביע, אבל מה שיקרה איתןם בשנים הראשונות האלה יקבע לא רק את עתידם האישי אלא גם את עתידנו כאן".

ח״כ איילת נחמיאס ורבין מסרה: "פרופ׳ טרכטנברג היה אחד האנשים המעמיקים המעניינים והטובים בכנסת ה 20; התברכנו במעשה ידיו בעיקר כאשר השלים את מהלך החקיקה החשוב להקמת המועצה לגיל הרך. ברמה האישית הוא היה לי לחבר ולרע מקצועי משמעותי. אני משוכנעת שימשיך להיות חלק מהעשייה הציבורית ומקווה במיוחד שישכילו ליהנות מהתכניות שפיתח עבור הגיל הרך - עתיד".