השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, זאב אלקין, הסביר היום (שלישי) ב-103FM מדוע הוא בחר לצאת נגד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מדיניותו בנוגע להתיישבות ולשטחים. "טראמפ הולך בעקבות אובמה, ואנו יודעים כמה ממשל אובמה היה לא טוב עבור ישראל. אם תסתכל על מדיניות החוץ של טראמפ תגלה שכמעט בכל נושא הוא שינה את המדיניות של אובמה, והנושא הפלסטיני הוא היחידי בו טראמפ נותר באותה מתכונת.



השר להגנת הסביבה הסביר כי הנשיא האמריקאי הנוכחי "טוען כי ניתן לנהל משא ומתן שיביא לתוצאות חיוביות וכי בניה ביהודה ושומרון היא חסם בפני משא מתן, זוהי מדיניות הדומה לזו של אובמה".



"ממשיך את מדיניות אובמה". טראמפ. צילום: רויטרס



אלקין ציין כי "ישראל ממשיכה לבנות בצורה מוגבלת אך כמות המגבלות הולכות וגדלה, דברים הולכים ונתקעים מחשש לתגובת הנשיא. אני חושב שהתפיסה הזו שגויה, כל מי שעיניו בראשו מבין שהשינוי שאנחנו הולכים לקראתו הוא עידן פוסט אבו מאזן ולא של משא ומתן".



"מערכת היחסים עם ממשל הזה שונה לחלוטין ממערכת היחסים שהייתה עם הממשל הקודם, אך אני עדיין מפנה את הזרקור לכך שנושא ההתיישבות בשטחים לא השתנה. כבר מהרגע הראשון אמרתי שאני לא צופה שטראמפ הוא משיח", אמר השר.




לסיום טען: "רוב מוחלט של מצביעי טראמפ חושב אחרת מהנשיא, וכמו שבימי אובמה ידענו לקדם את הבניה שהיא חיונית לאינטרס הישראלי, נדע לעשות זאת גם הפעם. גם עם ממשל ידידותי אפשר להתווכח חשוב להבין שישנם מגבלות נגדנו ויש להשמיע את קולנו".

עריכה: איתמר זיגלמן