חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) הודיע הערב (שלישי) על פרישתו מהכנסת לאחר חמש שנים בה, והוא יחזור לכהן כיו"ר ארגון "בקהילה" וכיו"ר קרן ההשקעות הבינלאומית JVP. "כדי שאוכל להמשיך לפעול כיזם חברתי ונוכל לעשות שימוש בכל האמצעים, המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת", אמר מרגלית. במקומו תכנס לכנסת לאה פדידה בן שטרית, ממלאת מקום ראש עיריית יקנעם, ראש תא החברות של מפלגת העבודה. יו"ר העבודה אבי גבאי כתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו לאחר ההודעה כי הוא "מצר על פרישתו של אראל מרגלית ומברך על החלטתו לפעול כיזם בקידום הפריפריה ובפיתוח אזורי צמיחה חדשים בארץ".



בפוסט שפרסם הערב פירט מרגלית את השיקולים שהביאו להחלטתו: "ההחלטה לעבור לעולם הפוליטי נבעה מהרצון להפוך את העשייה היזמית לאג'נדה לאומית: לקדם את הגליל והנגב, ולייצר אלפי מקומות עבודה חדשים לצעירים בדיוק כמו שהקמנו את רובע המדיה בתחנת הרכבת הישנה בירושלים, ואת רובע הסייבר בבאר שבע. את אותו הדבר אפשר לעשות בעוד חלקים גדולים במדינה. זאת העשייה היזמית שלי, זה החזון הציבורי שלי וזו גם האג׳נדה הפוליטית שלי". 



 


"כדי שאוכל להמשיך לפעול כיזם חברתי ונוכל לעשות שימוש בכל האמצעים, המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת", הוסיף מי שהפסיד לאחרונה בבחירות לראשות העבודה, והסביר: "הדרך הטובה ביותר בשבילי להפוך את האג'נדה אותה אני מוביל למציאות בשטח היא לצרף את הניסיון הציבורי והיכולת היזמית למיזם חברתי ברמה הלאומית: גם פיתוח כלכלי של אזורים שלמים אבל גם הרחבת פעילות "בקהילה" לשכונות מתקשות נוספות בארץ, ויצירת מציאות חדשה לאלפי ילדים בישראל".

במהלך כהונתו בכנסת הוא שימש כחבר בוועדת הכספים ו-ועדת תקציב הביטחון, ועמד בראש השדולה לקידום הצפון והדרום, שדולת ירושלים ושדולת העסקים הקטנים. בשנה האחרונה היה שותף לתיקון חוק הבנקאות ופתיחת שוק עמלות הסליקה לתחרות, חוק מוסר תשלומים.



הוא הודיע כי במרכז עשייתו תעמוד התוכנית אותה הגה ליצירת שבעה אזורי צמיחה חדשים בגליל ובנגב, ובמרכזה הקמת מרכזי מצוינות אזוריים בצפון ובדרום סביב אקו סיסטם ייחודי לכל אזור ואזור, כפי שעשה בעבר בירושלים, כשהקים את רובע המדיה ובבאר שבע שהקים א רובע הסייבר. לדבריו, "המטרה שלנו היא להמשיך את התנופה ולייצר עשרות אלפי מקומות עבודה איכותיים לצעירים בישראל".

הח"כ הפורש זכור במיוחד מסרטון השנוי במחלוקת שפרסם באפריל 2016, במהלכו קרא: "החזירו לנו את המדינה קיבנימט", תקף את "הצל", כשטען כי הוא מפחד מ"הצל של עצמו", ואף טען כי "לה פמיליה הם חבורת ג'ובניקים שמרגישים גברים רק בקבוצות של מאה". קמפיין נוסף, שבמרכזו עמד מרגלית במהלך מסע הבחירות שלו לראשות העבודה, נשא את הכותרת "השמאלנים חוזרים".