על רקע החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לדחות את העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים לאחר שייתן "הזדמנות לשלום", אמר הבוקר (שני) שר החינוך נפתלי בנט, בכאן ב', כי "אם נגמגם השגרירות לעולם לא תעבור - צריך קול נחרץ יותר לגבי עתידנו". הוא הוסיף כי "כשיהיו לנו 30 מנדטים נממש את המדיניות שלנו". 



"לא נחזיר יותר אדמות. אני מתעסק במה שצריך לעשות ובמידה רבה צריך קול נחרץ יותר", קבע בנט. שהוסיף: "כל יישוב שומר על הגושים, ששומרים בסוף על כלל מדינת ישראל. הציונות מעולם לא דיברה על מצב שנתחיל לפנות בו יישובים עם מעט יהודים. יש כבר מעל חצי מיליון ישראלים שגרים ביהודה ושומרון, וגם נגיע למיליון. הארץ הזו שלנו. אנחנו צריכים לדבר ברור ולא להתנצל כל הזמן. כשאנחנו מבקשים אישור לכל דבר אז העולם בז לנו". 



שגרירות ארה"ב בישראל. תעבור לירשולים? צילום: רויטרס
שגרירות ארה"ב בישראל. תעבור לירשולים? צילום: רויטרס


מלבד זאת, הוא טען כי "השגנו שורה ארוכה של הישגים, בהם גם שינוי הרכב או אופי המינויים בבית המשפט העליון, שהלכו לכיוון יותר שמרני. בנוסף, מימשנו את המדיניות שלנו בתחום המנהרות ומניעת שחרור מחבלים, כמו גם החזרת מחבלים לכלא". 

בתוך כך, בהתייחס לעתידו של הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן, אמר בנט כי "ההסכם הנוכחי מוביל אותנו בוודאות, תוך תשע שנים למצב של איראן גרעינית, ואי אפשר לחיות עם מצב כזה. יש חלון הזדמנויות עכשיו".

מנגד, הוא ביקר בחריפות את הפעילות של אלון פנקס ועוזי ארד בחו"ל, הטוענים שהישארות בהסכם הגרעין היא אינטרס ישראלי: "זה חמור מאוד שישראלים פועלים בקונגרס בניגוד למדיניות של ממשלת ישראל".