בליכוד מסירים את הכפפות: שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס הגיב היום (ראשון) על הציוצים שפרסמו חברי הכנסת מסיעת כולנו נגד טענות ראש הממשלה נתניהו נגד המשטרה. אקוניס אמר כי "המתקפה המאורגנת של סיעת כולנו היא חצופה ושקרית. הביקורת איננה על המפכ"ל או על המשטרה אלא על התופעה המגונה של ההדלפות".



אקוניס הביע תמיהה ואמר כי הח"כים מכולנו רצו להגן על היועץ לשעבר של המפלגה. "האם ישנו קשר בין העובדה שחורב משמש יועץ של המפכ'ל אלשיך וייעץ עד לאחרונה גם למפלגת כולנו?", טען.



כאמור, חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) תקפה הבוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה. היא כתבה: "אדוני ראש הממשלה, הבעיה היא לא במפכ"ל אותו בחרת בעצמך, בחוקרי משטרה המבצעים את תפקידם, בהדלפות מחקירות, הבעיה היא אצלך". 



חברת הכנסת ממפלגתה, רחל עזריה, תקפה אף היא את נתניהו, אך בצורה מרומזת ומעודנת מאוד, מבלי להזכיר את שמו במפורש. חבר הכנסת רועי פולקמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מה אמורים להרגיש עשרות אלפי השוטרים עם ההתקפות הבלתי פוסקות על עבודתם? אמון הציבור זה החלק הקשה ביותר במערכת החוק מנהיגות אחראית צריכה לחזקו".



השר אקוניס. צילום: פלאש 90



בן ארי: "אין לי שום קשר לחורב"



לאחר שקיבלה תגובות רבות על הציוץ, בן ארי דיברה בגלי צה"ל ואמרה כי היא כתבה את מה שהיה על ליבה וכי אין לא קיים שום קשר בינה ליועצו של המפכ"ל, ליאור חורב. "כתבתי רק על המשטרה. אין לי כלום עם חורב, לא דיברתי איתו מאז קמפיין הבחירות. אמרתי כי צריך להבין שאם מישהו נמצא בחקירות אז הוא לא צריך להאשים את המפכ"ל. לא כתבתי את מה שכתבתי עם אג'נדה כלשהי". בן ארי הוסיפה ואמרה למעריב אונליין על הטענות כי מדובר במשהו מאורגן מצד מפלגת כולנו: "גם במפלגה שלי לא כולם אהבו את הדברים, אבל אני אדם עצמאי ואם יש משהו שעדיין נשמר לי, זה חופש הביטוי שלי".



ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) פנתה מוקדם יותר את לבן ארי בחשבון הטוויטר: "מירב התנצלי או התפטרי. דברייך הם דוגמה מושלמת לגיס חמישי, את אופוזיציה בתוך קואליציה. מוטב שתשקלי מחדש את מקומך".



הציוץ של ח"כ בן ארי. צילום מסך
הציוץ של ח"כ בן ארי. צילום מסך





כזכור, בהודעה חריגה שפרסם אתמול דוברו של נתניהו, עופר גולן, נאמר כי במקום שהמפכ"ל יעסוק בהדלפות מן המשטרה, הוא נעזר ביועץ פוליטי ליאור חורב שמדליף ללא הרף. לאחר ההתקפה החריפה של ראש הממשלה נגד המפכ"ל, במשטרה הגיבו לדברי בנימין נתניהו ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".