ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרינו לסערת "החוק הצרפתי" המאיימת על שלמות הקואליציה. "אני אומר כאן באופן ברור - אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי", אמר בישיבה. עוד אמר ראש הממשלה בישיבה כי "אנחנו בקשר עם האמריקאים בנושא חוק ירושלים רבתי".

לדברי ראש הממשלה, האמריקאים פנו וביקשו להבין את מהות החוק. "כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם", אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים", אמר נתניהו. 

השר ישראל כץ, יוזם חוק ירושלים רבתי אמר לפני ישיבת הממשלה כי "נתניהו הבהיר שהוא תומך בחוק, והיתה פניה של האמריקאים כדי להבין מה אומר החוק. הוצאנו את העניין המדיני אין פה החלת ריבונות". הוא הוסיף: "היום אין הצבעות בכלל על חוקים, מקווה שעד שבוע הבא הדיאלוג יתקיים והבהיר להם שזה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים בלי קשר למשימות מדיניות".

ח"כ מועלם רפאלי: "שלא יתפלאו בליכוד שבכל יהודה ושומרון יש חמוצים"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן התייחס לחוק הצרפתי ואמר: "אני לא מתלהב מזה, מסכים שבזוטי דברים ראש ממשלה מכהן לא ייחקר, אבל צריך לבחון באופן רציני האם עבירת שוחד תכנס או לא". לדבריו, לפי הנוסח הקיים ראש ממשלה לא יחקר על עבירת שוחד. זה נושא לא פשוט וצריך לבחון אותו.

בתוך כך, השר זאב אלקין פנה לביטן וטען: "אתה מלהיט את כל הרוחות בתוך הקואליציה. זה יגרום לליבוי אש ואז חברות בקואליציה ידרשו דברים נוספים". השר יובל שטייניץ תמך בדבריו. דברי אלקין הגיעו אחרי אמירה של יושב ראש הקואליציה שטען כי "הבית היהודי הפרו את ההסכם". אלקין השיב: "גם אם אנחנו צודקים, צריך להרגיע".

ח"כ שולי מועלם רפאלי התייחסה לכך שייתכן וחוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון לא יעלה לוועדת השרים. "כבר הושגה הסכמה מול הליכוד ומול נתניהו לאישור החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון", הסבירה, "זה צעד המאפשר לליכוד להתחיל בתיקון העוול שחולל לפני 12 שנים ולפתוח דף חדש מול ההתיישבות". לדבריה, אם ישנה התעקשות להפיל את החוק, שלא יתפלאו בליכוד שבכל יהודה ושומרון יש חמוצים.