יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שרת המשפטים איילת שקד ויושבת ראש סיעת הבית היהודי שולי מועלם רפאלי סיכמו הערב (שני) על סיום המשבר בקואליציה סביב "החוק הצרפתי". הפגישה עליה דיווחו הצדדים כי נערכה באווירה טובה, סוכם כי הקואליציה תשוב לעבוד כרגיל, זאת לאחר שביטן הודיע בתחילת השבוע כי יקפיא את כל פעולת החקיקה עד ליישוב המשבר.



בפגישה הערב סוכם כי הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם לפיה יאסר על המשטרה לדווח על המלצות בתום חקירה, יובא לאישור וועדת השרים לחקיקה וכי כל סיעות הקואליציה יקבלו חופש הצבעה. ביטן ושקד סיכמו כי כל סיעה תצביע כפי שהיא רוצה והקואליציה תהיה מחויבת לרוב שיהיה בוועדה כמו לגבי כל חוק אחר שמגיע לוועדת שרים.



עוד סוכם כי הדיון ב"חוק הצרפתי" הקובע כי ייאסר לחקור בפלילים ראש ממשלה מכהן, למעט בעבירת ביטחון, מין וסמים, ידחה בחודש, כפי שדרשה השרה שקד מלכתחילה.



כזכור, ח"כ ביטן דרש להביא את ההצעה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון, בניגוד לסיכום מוקדם עם השרה שקד שההצעה תדחה בחודש, ואיים "ללכת על הסוף" עד כדי פירוק הקואליציה. שקד סירבה וביטן הורה להשבית את כל החקיקה עד להודעה חדשה. הערב כאמור הושגה פשרה והמשבר הסתיים.