יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הבהיר הבוקר (שלישי) שלחבר הכנסת זוהיר בהלול לא יהיה מקום ברשימת המחנה הציוני בבחירות הבאות. גבאי אמר בראיון בגלי צה"ל כי יפעל "שאנשים שיוצאים בהצהרות קיצוניות, שלא מקדמות את האינטרסים של ציבור הבוחרים שלהם, לא יהיו ברשימת המחנה הציוני". 

העימות בין השניים הגיע לאחר שח"כ בהלול אמר כי לא יגיע לטקס בכנסת לציון 100 שנים להצהרת בלפור. כזכור, בגיבושון הסגור שערך לאחרונה גבאי לחברי הסיעה, ערב פתיחת מושב החורף, הוא דרש מהם להימנע מהכרזות קיצוניות. במפגש סגור אחר אמר כי "אם החלטתי שמישהו לא יהיה במפלגה, הוא לא יהיה".

מקורביו של יו"ר המפלגה אמרו כי הוא זעם על התבטאויותיו של בהלול ורמזו כי הוא לא ימשיך להיות ברשימה המפלגה לכנסת הבאה. בתגובה אמר בהלול למעריב אונליין: "אמרתי שאני לא אשתתף באירוע לציון 100 שנה להצהרת בלפור. אני רוצה להזכיר שהצהרת בלפור דברה על הגדרה עצמית ליהודים אבל התעלמה לחלוטין מזכותם של הפלסטינים ומשאיפותיהם הלאומיות לאפשר גם לעם אחר את ההבטחות שניתנו ליהודים".



"אני לא מתרגש מהדברים המיוחסים לגבאי ולמקורביו", הוסיף, "זו לא החלטה שלהם. זו החלטה אישית שלי ואני הרבה לפני שהם שחררו את ההדלפה הזאת אמרתי שאני שוקל את המשך דרכי ואני לא בטוח שארצה להמשיך בפוליטיקה". אתמול נחשף במעריב השבוע כי חברי כנסת ערבים החליטו להחרים את האירוע המיוחד שיתקיים בכנסת בשבוע הבא לציון 100 שנה להצהרת בלפור.



הבוקר יצא יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, להגנתו של בהלולו ותקף את אבי גבאי: "זה בדיוק ההבדל בין מרצ למפלגת העבודה. מרצ היא מפלגה ציונית ולמרות זאת יש בה מקום של כבוד לחברים שאינם ציונים ואינם רואים סיבה לציין את הצהרת בלפור".

ח"כ גילאון הוסיף כי "ח"כ בהלול הוא מן המשובחים שבחברי הכנסת והוא מוסיף כבוד לכל מפלגה ציונית ודמוקרטית שהוא חבר בה. הציונות הגבאית כנראה שוכחת שמדינת ישראל היא אמנם מדינתם של היהודים ששבו אליה אבל גם של כל אזרחיה הלא יהודים שחיים בתוכה".