עקיצות הדדיות בקואליציה: שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הגיב היום (שלישי) לדבריו מאתמול של שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), ואמר כי התנהלותו של האחרון מסכנת את ביטחון ישראל. "אסור שתדרוך של דובר צה"ל ישמש עילה להתנפלות בוטה על צה"ל ומפקדיו", אמר שר הביטחון, "התבטאויות מהסוג הזה הן פגיעה חמורה בביטחון ישראל, ובצה"ל כולו. אנו נמשיך לפעול בנחישות, בעוצמה ובאחריות למען ביטחון אזרחי ישראל".



שה החינוך לא נשאר חייב, ואמר במסיבת עיתונאים שקיים עם מושל אילינוי ברוס ראונר שמבקר בארץ כי הוא יענה לליברמן "תוך 48 שעות", ברמיזה לאולטימטום שאותו הבטיח שר הביטחון לתת לראש החמאס איסמעיל הנייה להשבת החיילים הישראלים אורון שאול והדר גולדין בעזה לפני שנכנס לתפקידו, אולטימטום שליברמן לא מימש. 



"אסור להתנצל על הצלחה"



במסיבת העיתונאים בנט חזר על עמדתו כי אסור היה "להתנצל" על הרג המחבלים, ואמר כי הוא "מברך את צה"ל על הפעולה המוצלחת אמש, המחבלים לא בונים את המנהרה כדי להעביר בה פרחים, הם מתכוונים להרוג ישראלים באמצעותה. שלחנו מסר, עם מדיניות ברורה כי צה"ל מוכן לפעול כשצריך, לא נעמוד בצד כשאויבנו בונים מנהרות, לא נתנצל על הרג מחבלים, נעשה זאת ככל שיידרש". 



שר החינוך התייחס גם לביקורו הצפוי בארצות הברית, ואמר כי בכוונתו להיפגש עם בכירים בממשל טראמפ במטרה להניאו מהעלאת רעיון המדינה הפלסטינית, אותה הוא הגדיר כ"כושלת".



כזכור, הפרשה החלה לאחר הודעת דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס בנוגע לתקיפת מנהרת הטרור אתמול והרג מחבלים בה, אז הבהיר כי "מרבית ההרוגים במנהרה נהרגו במהלך הניסיונות לחלץ את החופרים שנלכדו בה. מותם נגרם כתופעות לוואי לחומרי הנפץ שהיו במנהרה, לעשן ולאבק". והוסיף כי צה"ל לא הזרים שום חומרים למנהרה וציין כי לא היתה כוונה לפגוע בבכירי החמאס והג'יהאד האסלאמי.