מפלה ראשונה לקואליציה בכנס החורף. מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית לשמירה על בטיחות מעליות, כאשר 21 ח"כים הצביעו בעד לעומת 10 שתמכו. לאחר ההצבעה התפתח עימות בין יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון למ"מ יו"ר האופוזיציה, ח"כ אורן חזן, כאשר חסון אמר לחברי הקואליציה "אם אתם רוצים שהחוקים שלכם יעברו, בואו להצביע. אנחנו לא עובדים אצלכם" ואילו ח"כ חזן השיב לו: "אתה פופוליסט בגרוש, במי אתם פוגעים? בציבור".



השר יריב לוין הגיב להצבעה ואמר: "בכל פעם אני מופתע מחדש מרגעי השפל בכנסת הזו. ח"כ חסון, אני מציע שתתרכז בהודעה לעיתונות שאתה הולך להוציא על ההצבעה ואל תפריע לי. אני הייתי יו"ר קואליציה ואני מכיר מצבים שאין הסכמות ואז מגייסים רוב אבל יש מצבים שמגיעים לסיכום מראש, אז לא עושים דברים כאלה. בהצבעה שלכם נגד, פגעתם בבטיחות של האזרחים שמשתמשים במעליות. אני חשבתי שהאופוזיציה יותר רצינית, אבל מסתבר שטעיתי".


ההצעה ביקשה לעגן בחקיקה את החובות הקיימות בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים, לקראת ביטול ההכרזה על מצב חירום, ולקבוע הסדרים לעניין העיסוק בהפעלת שירות מעלית ובמתן שירות מעלית. בנוסף, ביקשה הצעת החוק לקבוע הסדרים בטיחותיים לשם שמירה על בטיחות מעליות והמשתמשים בהן וכן הוראות לעניין הסמכת בודקים מוסמכים לבדיקת מעליות ולבדיקת מתקנים נוספים.