עשר שנות מאסר לתוקפי חיילים, כך קובעת הצעת חוק שיזמה סיעת יש עתיד שתועלה היום להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. ההצעה מגיעה בעקבות תקיפות חיילים על ידי קיצונים חרדים בשכונות מגוריהם. לפי ההצעה שהגישו כל חברי הסיעה, תקיפת חייל תוחרג מעבירת התקיפה הקבועה בחוק העונשין. ייקבע מדרג ענישה של עד שבע שנות מאסר למי שיתקוף חייל צה"ל, ובנסיבות מחמירות שבהן התוקף מתכוון להכשיל את החייל בתפקידו או מבצע את התקיפה באמצעות נשק חם או קר, או כאשר התקיפה מבוצעת על ידי יותר משני אנשים, רף העונש יעלה לעד עשר שנות מאסר.



יוזם ההצעה, ח"כ יואל רזבוזוב, אמר כי החמרת הענישה תעביר מסר ברור למתפרעים ולמערכת אכיפת החוק שלפיו המדינה לא תבליג יותר על פגיעה בחיילים. "לא נאפשר מצב שבו חיילי צה"ל יתהלכו בחרדה בתוך מדינת ישראל", הסביר. "מדי צה"ל הם מקור לגאווה ולא דבר שיש להסתיר. הפגיעה בהם מכרסמת ביסודות המדינה ובאחדות העם. רק כשננהג ביד קשה ובלתי מתפשרת נגד אותם פראי אדם, חסרי ערכים וכבוד לחיילים ששומרים עלינו, נביא לסיום התופעה הפסולה הזאת".


רזבוזוב. "מדי צה"ל הם מקור לגאווה". צילום: פלאש 90
רזבוזוב. "מדי צה"ל הם מקור לגאווה". צילום: פלאש 90


יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מצפה שהצעה זו תזכה לתמיכתן של כל סיעות הכנסת, מכל הקשת הפוליטית. "הלוואי ולא היינו צריכים לקדם את החוק הזה", אמר. "איש לא העלה על דעתו שבמדינת ישראל יתקפו חיילים המשרתים ומגנים על ביטחונה. לצערנו התופעות הללו התגברו בשנים האחרונות, עם השתלבותם ההולכת וגדלה של חיילים חרדים בשורות צה"ל. כעת נדרשת חקיקה שתבהיר לכל מי שמעז להרים ידו על חייל צה"ל כי הוא יישב בכלא שנים רבות. אני בטוח שנקבל תמיכה לחוק מכל חברות הקואליציה ומהמפלגות החרדיות שיצאו נגד אלימות הקיצונים החרדים".