לאחר החלטת נשיא המדינה ראובן ריבלין לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, ועל רקע ההסתה נגד האזרח מספר אחת, טען הבוקר (שני) בגל"צ העיתונאי שרון גל, שליווה את החייל היורה במהלך הסאגה הארוכה, כי "כולם לא מבינים מה קרה לאיש בית"ר הנבון", והוסיף: "היה ראוי שיודיעו קודם כל להורים על ההחלטה ואחר כך לתקשורת". כמו כן, הוא חשף כי בכוונתו להחתים ח"כים על גילוי דעת בנושא.



"ההודעה בנושא עברה ליועץ המשפטי, אבל במקביל יצאה הודעה שהייתה מוכנה לתקשורת", קבע גל, שהוסיף: "היה ראוי שיודיעו קודם כל להורים על הבשורה הקשה הזו. אני ציפיתי בכל לבי שהנשיא יחנון את אלאור. חשבתי שהוא ייקח את הדבר הזה ויכבד אותו ואת הדיון, הלהט, הכעס והאמוציות. רוב העם סבור שנעשה עוול ונגרם כאב וסבל לאלאור ולמשטרה כולה".



הנשיא. צילום: מרק ישראל סלם
הנשיא. צילום: מרק ישראל סלם



לטענתו, "הוא לא ירה באנשים, אלא ירה במחבל רוצח שרצה לשחוט יהודים. הוא אמנם הורשע בהריגה, אך הייתה טעות להעמיד אותו לדין ולעשות משפט ראווה. הוא לוחם מצטיין ביחד שראה סובייקטיבית בעיניו סכנה. בית המשפט החליט מה שהחליט והמשטרה קיבלה את הדין בכאב ובהכנעה, אבל אז הנשיא קיבל כלי שהוא יכל להשתמש בו".



עוד אמר גל כי "לכל היותר מדובר בטעות מבצעית כל השנים נתנו גיבוי ללוחמים שלנו, מישהו ניסה לעשות פה סיבוב גדול ולהפוך את אלאור לסמל ולערוך לו משפט ראווה. אני עכשיו יצאתי להחתים כמה שיותר חברי כנסת על בקשה נוספת לשקול מחדש לחנון אותו".



הרמטכ"ל. צילום: מרק ישראל סלם
הרמטכ"ל. צילום: מרק ישראל סלם



הוא הסביר כי "טוב עשה הרמטכ"ל שקיצר את עונשו של אזריה, אך הנשיא לא היה צריך להסתמך על ההחלטה הזו. כולם לא מבינים מה קרה לרובי ריבלין, לאיש בית"ר הנבון שהיה אמור לבוא ולשים סוף לפרשה הזו. אנחנו מדברים על לוחם, זה לא משנה מה העמדות הפוליטיות כרגע".



בתוך כך, בהתייחס להסתה הקשה נגד הנשיא, אמר איש התקשורת כי "זה מעורר חלחלה. אני בעצמי מחקתי עשרות תגובות כאלה מדף הפייסבוק שלי, אך צריך להבין שאסור להכתים פה מחנה שלם. יש לגנות את זה בכל פה. יש הבדל בין ביקורת נוקבת לבין דברים שרחוקים מכל שיח הלגיטימי. אני מבדיל בין ביקורת לגיטימית ככל שתהיה, למשפט בכאפיה או איחולי מוות".